Menu

BEH JE ženský

23. septembra 2017 je dm ženský beh. Je načase trénovať!

Domov » PÔŽITOK » BEH JE ženský - 07.2017

6. ročník dm ženského behu sa koná 23. septembra 2017. Zostávajú vám necelé dva týždne na budovanie kondície na zvládnutie štyroch alebo desiatich kilometrov behu. Musíte poriadne zabrať.

Bude to výnimočná sobota, keďže pôjde o najpôvabnejší beh na Slovensku. Podujatia sa zúčastní množstvo žien, od začiatočníčok po atlétky, ktoré spája jedno: láska k behu! A jednu vec majú spoločnú: odpočítavanie sa pre ne už začalo.

Príprava

Najdôležitejší je pravidelný tréning pred pretekmi – ideálne trikrát týždenne s primeranými prestávkami. Najmä tie, ktoré sa rozhodnú zúčastniť sa na poslednú chvíľu, by mali trénovať opatrne, aby sa vyhli preťaženiu svalov a šliach. Radšej trénujte pravidelne a na menšie vzdialenosti. Kto to s tréningom preženie, nemusí v rozhodujúci deň dobehnúť do cieľa.

Ak sa chcete zamerať na zlepšenie času a tempa, behajte rýchlejšie a na kratšie vzdialenosti. Intervalový tréning je to pravé pre tie, ktoré chcú zrýchliť. Striedavo zvyšujte a znižujte tempo. Ideálne je minútu šprintovať a ďalšie dve minúty bežať vaším klasickým tempom. Šprint je v tomto prípade veľmi relatívny pojem. Rýchlosť prispôsobte svojim schopnostiam. Tento tréning odporúčame zaradiť najneskôr týždeň pred pretekmi.

Počas posledného týždňa pred štartom by ste sa mali uvoľniť. Naposledy si poriadne zabehajte dva až tri dni predtým, ako sa postavíte na štartovaciu rovinku. V ďalších dňoch doprajte telu odpočinok, aby ste mali dostatok energie v deň D. Do svojho jedálnička pridajte extra porciu uhľohydrátov.

Tip: Milé dievčatá, dámy, mamičky, babičky: Nezabudnite sa prihlásiť online na dm ženský beh.

Beh

V sobotu si však pred behom dajte radšej striedme raňajky. Dve hodiny pred štartom by ste už nemali jesť vôbec, najmä nič ťažké, čo by vám následne ležalo v žalúdku. Ideálne je vopred na sebe otestovať, aké raňajky vám vyhovujú a aké vám nerobia dobre. Tesne pred štartom si môžete na posilnenie dopriať banán. Samozrejmosťou je aj prísun dostatočného množstva tekutín.

Počas behu dbajte na prirodzené, pravidelné dýchanie. Keď budete bežať v miernom predklone, ale s vyrovnaným chrbtom, ušetríte najviac síl. Presne tak, ako to robia aj malé deti. Ruky a plecia sú uvoľnené. Pri dopade na zem nesústreďujte váhu svojho tela na pätu ani na špičku. Bežte v topánkach, na ktoré ste zvyknutá. Bežecká obuv potrebuje čas, aby sa prispôsobila tvaru vašich chodidiel. Ak budete bežať v nových teniskách, dobehnete do cieľa s poriadnymi otlakmi. Prípadne nedobehnete vôbec.

Trasa

Ak ste sa ešte nerozhodli, ktorú trasu si vybrať, máte čas len do 23. septembra do 14:00. Následne totiž zaznie štartovací výstrel štvorkilometrovej trate dm ženského behu.

O 16:00 štartujú bežkyne na desaťkilometrovej trase. Oba okruhy majú rovinatý terén a vedú nábrežím Dunaja a centrom mesta Bratislava. Koučka radí: „Najdôležitejšie je užiť si to.“ Netrénovaným bežkyniam preto odporúča zvoliť kratšiu trasu. Tá je zárukou, že úspešne dobehnete do cieľa a získate motiváciu v tomto športe pokračovať. A ak náhodou pocítite únavu, nič sa nedeje. Skrátka plynulo prejdite do chôdze, kým naberiete druhý dych.

Beh ako liek

Niekedy potrebujeme utiecť z každodenného stresu. Práve beh má pozitívne účinky na naše zdravie.

VŽDY A VŠADE: Behať môžeme prakticky všade a vždy. Potrebujeme k tomu len vhodnú obuv, dobrú náladu a chuť sa prebehnúť.
ODBÚRANIE STRESU: Behanie odbúrava stres a zabezpečuje psychickú pohodu pomocou endorfínov, ktoré sa pri behu uvoľňujú do tela.
MLADOSŤ: Beh predlžuje aktívnu časť života a zároveň spomaľuje proces starnutia vďaka lepšiemu prekrveniu pokožky.
PREVENCIA: Účinky behu sú aj v tomto prípade pozitívom pre náš srdcovocievny systém, nakoľko beh slúži ako prevencia pred srdcovocievnymi ochoreniami.
LEPŠÍ SPÁNOK: Pocit príjemnej únavy je na nezaplatenie. Práve prostredníctvom behu unavíte organizmus tým správnym spôsobom, pričom zaručene bude aj váš spánok lepší než počas iných nocí.
ENERGIA A SEBADÔVERA: Tieto dve slová vyjadrujú príval energie, ktorý prostredníctvom behu zažijeme. Vďaka energii zvládneme aj to, čo inokedy išlo omnoho ťažšie.
CHUDNUTIE: Pri hodine behu spálime približne 500 kalórií. Preto pri redukcii hmotnosti je beh tou správnou voľbou, ako odbúrať tuk a zabezpečiť zdravú formu chudnutia.

Bežecké preteky v iných krajinách dm

Slovensko

  • Kosice Peace Marathon (štafetový maratón, maratón, polmaratón plus inline-polmaratón, 20km handbike) 1.10.

#tvrdak#race#ruzomberok#2015#pripravy

Ein Beitrag geteilt von Tvrdak (@tvrdakrace) am

Bosna a Hercegovina

Chorvátsko

#zagrebmarathon #halfmarathon #runzagreb #svimsrcem

Ein Beitrag geteilt von Ivana Matić (@anavi221) am

Maďarsko

Slovinsko

Bulharsko

Macedónsko

ZDIEĽAŤ
Hore
Pre optimálne zobrazenie stránky využívame cookies. Vo Vašich nastaveniach prehliadača si môžete použitie cookies deaktivovať. OK