Menu

Menu à la balance

Ľahké jedlá, ktoré chutia super.

Home » PÔŽITOK » Recepty » Menu à la balance - 11.2016

Ak platí, že sme to, čo jeme, tak by sme mali jesť tak, akými by sme chceli byť, to znamená
v rovnováhe. Jedlo, ktoré dáva energiu. A telu ulahodí rovnako ako duši.

 

Celozrnný koláč tarte s karfiolom a tvarohom

Quiche rezept Menü

Suroviny pre 4–6 osôb. 70 g celozrnnej špaldovej múky 120 g hnedej ryžovej múčky (celozrnná ryžová múčka) 1 ČL prášku zo skorocela indického 1 ČL morskej soli 150 g studeného masla 1 ČL ľadovej vody Na obloženie.350 g ružičiek karfiolu 1 zväzok estragónu 5 PL olivového oleja morská soľ čerstvo pomleté čierne korenie 4 vajcia 180 ml mlieka 2 PL najemno nastrúhaného parmezánu 100 g tvarohu alebo kozieho tvarohu

Príprava:
1
. Rúru predhrejte na 180 °C, maslo rozdrobte. V kuchynskom robote spracujte do drobivej zmesi oba druhy múky, prášok zo skorocelu indického, soľ a maslo. Postupne pridávajte ľadovú vodu a masu vypracujte do hladkého cesta. Cesto vyformujte na pomúčenej doske do tenkého plátu, zabaľte do kuchynskej fólie a na 30 min. nechajte odstáť v chladničke.
2. Na plech obložený papierom na pečenie poukladajte karfiol a lístky estragónu, pokvapkajte olejom, osoľte, okoreňte
a zamiešajte. V rúre nechajte opiecť na 20 min. do zlatohneda.
3. Cesto rozvaľkajte medzi dvomi vrstvami papiera na pečenie do hrúbky 5 mm. Obložte ním formu na koláč (priemer 24 cm) a prečnievajúce cesto odkrojte. Na spodok cesta dajte papier na pečenie a naň záťaž alebo usušenú fazuľu. V rúre pečte 25 min., odstráňte záťaž a papier a cesto pečte ďalších 10 min. dochrumkava. Vyberte a teplotu v rúre nechajte klesnúť na 160 °C.
4. Zmiešajte vajcia, mlieko, parmezán, soľ, korenie a polovicu tvarohu. Karfiol poukladajte na cesto a polejte ho vajíčkovou zmesou. Navrch poukladajte zvyšný tvaroh a tarte pečte ďalších 30 – 35 min.
5. Nakrájajte a servírujte ešte teplé.

BUCH TIPP Life in Balance

Nech Donna Hay robí čokoľvek, výsledkom je vždy úspech. Tak je to aj s jej novým dielom „Life in Balance. Frische, leichte Rezepte für gesunden Genuss“, v preklade „Život v rovnováhe. Svieže, ľahké recepty pre zdravý pôžitok“ (vydavateľstvo AT-Verlag). Jej tajomstvom je jej dobrý cit na trendy vo výžive a to, že tieto trendy presadzuje aj v nenáročných jedlách. Dobré suroviny, napínavé tovaroznalectvo a jednoduché pracovné kroky sú základom. Tajnou prísadou v tejto knihe je nápad, ktorý sa v jedle ukrýva: ide o jedlo, ktoré podporuje pohodu, pričom v sebe spája zdravú kuchyňu a chuťové rozmaznávanie.

 

Obľúbenci Donny Hay

QUINOA. Presvedčí vďaka vysokému obsahu bielkovín. Quinou dostať v rôznych odrodách, je zrnitá, podobná obiliu a pripravuje sa ako kuskus alebo ryža.
ŠPALDOVÁ MÚKA. Je bohatá na živiny (veľa balastných látok, bielkovín) ako pšenica a pritom stráviteľnejšia, lebo je dobre rozpustná vo vode a tým aj ľahko vstrebateľná. Špaldová múka presvedčí vďaka orechovej aróme a chutí pritom veľmi príjemne.
RYŽOVÁ MÚČKA. Veľká výhoda je, že je bezgluténová. Táto jemná múčka z bielej ryže je obľúbená predovšetkým v ázijskej kuchyni. Pri fritovaní získa chrumkavú kôrku.
SEMENÁ SKOROCELU INDICKÉHO. Sú bohaté na balastné látky. Najemno pomleté šupky sa dajú použiť ako bezgluténové spojivo.
SIRUP Z RYŽOVÉHO SLADU. Pripomína med, vyrába sa však z varenej celozrnnej ryže, a preto neobsahuje žiadnu fruktózu.
KOKOSOVÝ OLEJ. Získava sa z kokosových orechov a väčšinou musí byť pred ďalším spracovaním v rozpustenom stave. Kokosový olej je teda dobrou a bezlaktózovou alternatívou k maslu.

 

Polievka z dusených rajčín a quinoy s parmezánovými sušienkami a bazalkou

Rezept für eine Suppe. Menü

Suroviny pre 4 osoby. 2 kg paradajok 2 zväzky bazalky 1 hlavička cesnaku olivový olej na pokvapkanie 350 g varenej quinoy voda 1 1/2 l hydinového vývaru morská soľ čerstvo pomleté čierne korenie Na prípravu parmezánových sušienok. 80 g varenej quinoy 4 PL najemno nastrúhaného parmezánu čerstvo pomleté čierne korenie

Príprava:
1. Najskôr uvarte quinou: 180 g bielej (alebo 200 g čiernej, príp. červenej) quinoy nechajte zovrieť v 300 ml vody so štipkou soli, následne ihneď uzavrite dobre tesniacou pokrývkou. Varte na nízkom ohni 12 min. (čiernu alebo červenú 15 min.) domäkka. Hrniec odložte zo sporáka a jadrá nechajte v zatvorenom hrnci dôjsť domäkka ďalších 8 – 10 min. Tak pripravíte približne 450 g varenej quinoy.
2. Rúru predhrejte na 200 °C. Na prípravu sušienok  zmiešajte quinou, parmezán a korenie a ukladajte na plech obložený papierom na pečenie v porciách veľkosti asi jednej polievkovej lyžice. Pečte 5 – 7 min. do zlatohneda, nechajte vychladnúť na plechu.
3. Paradajky rozpoľte. Položte ich spolu s bazalkovými lístkami a hlavičkou cesnaku na plech pokrytý papierom na pečenie a pokvapkajte olejom. V rúre pečte 45 min., až kým paradajky nezmäknú a bazalkové lístky nebudú chrumkavé. Quinou dajte na samostatný plech na papier na pečenie, pokvapkajte olejom a zamiešajte. Quinou primiešajte k paradajkám na plechu 15 min. pred koncom pečenia.
4. Strúčiky cesnaku vytlačte a spolu s paradajkami a kuracím vývarom priveďte v jednom hrnci do varu. Varte na strednom ohni ďalších 10 min. Nakoniec vymixujte dohladka. Primiešajte pečenú quinou, osoľte a okoreňte.
5. Polievku naložte do misiek, ozdobte chrumkavými bazalkovými lístkami z plechu. Podávajte s parmezánovými sušienkami.

dmBio nákupný zoznam

Všetky výrobky sú dostupné v dm predajniach.
dmBio quinoa, 500 g
dmBio špaldová múka typ 1050, 1 kg
dmBio trvácne alpské mlieko, 1 l
dmBio prášok do pečiva s vínnym kameňom, 68 g
dmBio trstinový cukor, 1 kg
dmBio kokosové mlieko, 200 ml
dmBio prírodný kokosový olej, 220 ml
dmBio prírodné kokosové čipsy, 220 ml
DAS GESUNDE PLUS mletý prášok zo skorocela indického, 250 g
EMPOWER SUPPLEMENTS Himalájska kryštalická soľ, 500 g
dmBio prírodný olivový olej, 500 ml

Ešte jeden recept od Donny Hay:

Kokosové cupcakes

Zutaten für 12 Stück. 200 g weißes Dinkelmehl 3 TL Backpulver 160 g Rohzucker 50 g Kokosraspel 160 ml Kokosmilch 3 Eiweiße 1 TL Vanilleextrakt 100 g Kokosöl Für die Glasur: 180 ml Reismalzsirup 3 Eiweiß gehackte Kokosnuss zum Garnieren (alternativ Kokos-Chips)

Suroviny na prípravu 12 kusov. 200 g bielej špaldovej múky 3 ČL prášku do pečiva 160 g trstinového cukru 50 g kokosových hoblín 160 ml kokosového mlieka 3 bielky 1 ČL vanilkového extraktu 100 g kokosového oleja Na polevu. 180 ml sirupu z ryžového sladu 3 bielky strúhaný kokos na ozdobenie (alebo kokosové čipsy)

Tip: Bez polevy vydržia cupcakes vo vzduchotesnej nádobe až jeden týždeň.

Príprava:
1.
Rúru predhrejte na 160 °C. Rozpustite kokosový olej. Potom vo veľkej miske zmiešajte múku, prášok do pečiva, cukor, kokosové hobliny, kokosové mlieko, bielky, vanilkový extrakt a kokosový olej. Cesto rozdeľte do papierových formičiek (á 80 ml), ktoré vložíte na plech pre mafiny. Pečte v rúre 25 min., spravte skúšku špáradlom. Nechajte vychladnúť na mriežke sporáku.
2. Na prípravu polevy si v malom hrnci zohrejte na strednom ohni na 120 °C sirup z ryžového sladu (zmerajte cukrovým termometrom). Bielky vyšľahajte ručným mixérom do jemnej peny. Počas šľahania prilievajte tenkým prúdom horúci sirup
a všetko spolu vyšľahajte do hustej, lesknúcej sa masy.
3. Polevu dajte na vychladnuté cupcakes a posypte strúhaným kokosom.

Hore
Pre optimálne zobrazenie stránky využívame cookies. Vo Vašich nastaveniach prehliadača si môžete použitie cookies deaktivovať. OK