Menu

Opäť v pokluse

Kúpele nôh v chladnom ročnom období.

Home » KRÁSA » Starostlivosť o nohy » Opäť v pokluse - 01.2017

Ak máte chladné chodidlá, chýba teplo celému telu. Ponožky pomôžu asi tak, ako keby ste si zaborili prsty na nohách do vnútornej strany kolien. Horúci tip: kúpele nôh.

Málo okúzľujúce, ale veľmi účinné. Kúpele nôh neslúžia len na zohriatie prstov. Wellness pre chodidlá znamená aj uvoľnenie celého tela. Ak ste už niekedy mali namiesto prstov na nohách poriadne ľadové cencúle, viete, ako tým trpí celková pohoda. Snáď preto sa kúpele nôh opäť dostávajú do popredia. Sú tak jednoduché, ako aj účinné. Kúpele nôh uvoľňujú, čistia a ošetrujú, zahrejú celé telo a zároveň môžu pomôcť pri prechladnutiach alebo im predchádzať. Účinok, ktorý sa dá dosiahnuť jedným jednoduchým kúpeľom nôh, je pozoruhodný. Pôsobí blahodárne na telo a dušu a núti nás zastaviť sa a dopriať si kľud. Koniec koncov by bol pre nás taký kúpeľ zybtočný, ak by sme si nenamáčali nohy vo vode dlhšie. Dokonca i pri problémoch s chodidlami, za ktoré vďačíme poteniu a zrohovatenej koži, dokážu dať veci do poriadku rôzne prísady do vody. Všetko, čo k tomu potrebujeme, je nádoba, v ktorej si chodidlá nájdu svoje miesto, voda a vhodná prísada.

Ťažká práca

Odhliadnuc od toho, že naše chodidlá tak či tak vykonávajú tú najťažšiu prácu, za ktorú určite nedostávajú dostatočnú pozornosť, je práve teraz ten správny čas na to, aby sme im dopriali kúpeľ. Mnohé veci z ich náročnej práce nám totiž ani len nenapadnú. Keď je vonku chladno, reaguje telo zúžením vonkajších ciev, aby si zaistilo konštantnú teplotu tela. Na najvyššom mieste sa pritom nachádza mozog a životu dôležité orgány. Čo má prirodzene za následok, že chodidlá a ruky už nie sú dostatočne prekrvené a časom chladnú. Balíme ich do teplých ponožiek a zimných topánok, ktoré sú väčšinou príliš tesné a len málokedy priedušné. To opäť obmedzuje cirkuláciu vzduchu a chodidlá sa začínajú potiť. Nepríjemné miesta, kde nás chodidlá otláčajú, sa menia na zrohovatenú kožu. Taký kúpeľ počas chladných dní zvyšuje prekrvenie, čo pôsobí pozitívne na celé telo. Obľúbeným prostriedkom proti chladným chodidlám sú takzvané stúpajúce kúpele nôh. Pri nich by ste mali nohy ponoriť najskôr do vlažnej vody a každých pár minút opatrne prilievať horúcu vodu, až kým po približne 15 minútach nedosiahnete teplotu vody od 41 do 42 stupňov.

Tip: Pre lepšie prekrvenie dajte do kúpeľa zopár sklených guľôčok a opatrne nimi hýbte sem a tam. Reflexné zóny na chodidlách sa vám poďakujú.

Prísady do kúpeľa

Na rôzne účely sa odporúčajú prísady do kúpeľa určené špeciálne na ne. Na uvoľnenie sa hodí prísada s levanduľou, na oživenie s mätou alebo rozmarínom. Pri potiacich sa chodidlách pomáha kúpeľ so šalviou a dubovou kôrou. Arnika podporuje prekrvenie a obyčajná morská soľ sa hodí na kúpeľ pred pedikúrou. V každom prípade naplňte malú vaničku alebo väčšiu misu s 37 stupňovou vodou a okúpte si v nej chodidlá. O päť až osem minút budete opäť vládať stáť.

 

More pokladov. Kúpeľ na nohy Totes Meer Fussbad od Balea s 30 percentným podielom soli z Mŕtveho mora uvoľní unavené a namáhané chodidlá. Obsiahnutá látka farnesol pôsobí ako deodorant.
Vôňa. Rozmaznávajte vaše nohy krištálikmi do kúpeľa Balea Fuss Bade Kristalle Lovely so vzácnym mätovým olejom a extraktom z červeného pomaranča.
Osvieženie. Balea Fuss Vital-Bad s deo komplexom, mimoriadne jemným mydlom a soľou z mŕtveho mora uvoľňuje a stará sa o opotrebované nohy. Popritom pomáha predchádzať zápachu a zjemňuje zrohovatenú kožu.

Čítať ďalej: Tipy pre chladné chodidlá

7 krokov pre teplé chodidlá

1. Pri chladných chodidlách veľmi pomáhajú pravidelné kúpele nôh s éterickými olejmi. Mladá žena sa stará o svoje chodidlá.junge Frau pflegt ihre Füße
2. Dbajte na to, aby vaša zimná obuv nebola príliš úzka, aby sa chodidlá mohli dobre prekrviť.
3. Vložky do topánok z jahňacieho alebo ovčieho rúna pomôžu udržať chodidlá v teple.
4. Natierajte chodidlá hrejivými krémami na chodidlá alebo olejmi. Tie podporujú prekrvenie pokožky a tak automaticky chodidlá ohrievajú.
5. Ihneď ako pocit chladu zosilnie, spravte si prstovú a chodidlovú gymnastiku. To na nejaký čas prsty prekrví a chodidlá ohreje.
6. Striedavé sprchovanie posilňuje cievy. Preto sa v chodidlách tak moc nesťahujú a ostanú dlhšie teplé.
7. Cievy posilňujú aj pravidelné návštevy sauny.

Cvičenie pre zdravé chodidlá

Základné cviky

Naše chodidlá sú našim základom, pretože nás nesú celým životom. Aby ostali ešte veľa rokov zdravé a bez bolestí, mali by sme sa o ne dobre starať. Pritom pomôže na jednej strane krémovanie a masírovanie, na druhej strane pravidelný tréning. Ukážeme Vám tri jednoduché a účinné cviky na chodidlá.

1. Jedno malé, ale veľmi účinné cvičenie je „vaľkanie chodidlami“. Slúži na posilnenie klenby chodidla a je veľmi jednoduché: vezmite si malú, pevnú loptičku (najlepšie tenisovú) a postavte sa chodidlom na ňu tak, aby sa lopta nachádzala približne v strede chodidla. Následne chodidlom loptičku vaľkajte dopredu a dozadu. Ak sa vám dá, uvoľnite druhú nohu od zeme a odolávajte tlaku, ktorý posilňuje navyše aj rovnováhu.
2. Druhé cvičenie sa postará o pevný postoj. Potrebujete k nemu dve tenisové loptičky, ktoré položíte pod päty. Potom na nich opatrne perujete hore a dolu. Dôležité je, aby ste uvoľnili celé telo a kolená trochu pokrčili.
3. Pri cvičení na chodidlá by sa nemalo zabúdať na prsty. Aj tu sa vám hodia tenisové loptičky. Tentokrát si ich ale položte pod prsty. A teraz loptičky prstami dobre vymasírujte – s každým jedným prstom akoby hrajte na klavíri. Tak sa vám prsty prekrvia a posilnia. Pozitívny vedľajší účinok je lepšia rovnováha.

Na každé chodidlo si naplánujte 30 sekúnd a opakujte dvakrát týždenne.

Hore
Pre optimálne zobrazenie stránky využívame cookies. Vo Vašich nastaveniach prehliadača si môžete použitie cookies deaktivovať. OK