Menu

Žiarivá pleť vďaka zdravej strave

Tieto potraviny sa postarajú o zdravú pleť.

Domov » ŽIVOT » Žiarivá pleť vďaka zdravej strave - 03.2018

Pupienky na čele? Príčinu hľadajte v trávení. Horia vám uši? Máte príliš veľa kofeínu. Výživa účinkuje zvnútra smerom von. Ukazuje nám naše hriechy. A nechá nás zažiariť, ak sa stravujeme správne.

Krém, vďaka ktorému zmiznú vrásky. Maska, ktorá pokožke dodá sviežosť. Podkladová báza, ktorá prekryje nečistoty. Púder na zvýraznenie. Korektor na zakrytie kruhov pod očami. Červeň na zvýraznenie líčok. Trošku maskary, trošku kajalovej linky a trošku očných tieňov na výrazné oči. A ešte ceruzka, aby sme dokreslili obočie, a nejaká iná, aby sme dodali farbu aj perám. Et voilà, mejkap je na tvári.

Mejkap je úžasný objav. Skrášľuje našu pleť a stará sa o ňu. Alebo aspoň vyzerá pleť bezchybne. Ale krása vychádza aj zvnútra. Nie priamo z charakteru, i keď ani to nemôžeme poprieť. Vychádza z toho, čo jeme. Potraviny pôsobia zvnútra smerom von. A vďaka nim zažiarime. Alebo aj nie.

Čo prezrádza pleť

Pleť je ako taký simultánny tlmočník tela. A vďaka nej nám telo prezradí, čo mu chýba. Alebo čoho má príliš veľa. Podľa tradičnej čínskej medicíny existuje prepojenie medzi pokožkou a orgánmi. Čiže na zovňajšku vieme rozpoznať, čo sa deje vo vnútri. Predovšetkým na tvári. Tá sa delí na rôzne zóny, ktoré predstavujú určité časti tela a ťažkosti s nimi spojené. Hovorí sa tomu face mapping.

Pár príkladov:

  • Čelo súvisí so žlčníkom a tráviacim systémom. Ak máte pupienky na čele, pravdepodobne sa nestravujete zdravo. Ak sa zrieknete polotovarov a fast foodu a budete piť dostatok vody, zmiznú aj nečistoty.
  • T-zóna, čiže časť medzi obočím, je spojená s pečeňou. Nečistoty na tomto mieste vznikajú konzumáciou alkoholu, ale aj tučným jedlom, nikotínom alebo potravinami­, na ktoré má človek intoleranciu, napríklad laktózovú.
  • Uši zasa ukazujú, ako sa darí obličkám. Červené uši sú znakom, že pijeme príliš veľa alkoholu a kofeínu. Aj oblasti okolo očí poukazujú na ťažkosti s obličkami. Veľa vody pomôže odbremeniť orgány.
  • Veľa čerstvého vzduchu sa postará o pekné líca. Tie sú totiž prepojené s pľúcami. Ak fajčíte alebo bývate na frekventovanej ulici, trávte radšej svoj voľný čas v prírode.
  • A pupienky okolo úst môžu poukazovať jednak na nevyvážené stravovanie, no môžu sa objaviť aj pri hormonálnych zmenách a výkyvoch.
  • Samozrejme, že face mapping nie je uznávanou formou diagnózy. Pochopiť pár pupienkov, to z vás lekára ešte nerobí. Koniec koncov, zmeny na pokožke môžu mať rôzne príčiny. Napriek tomu to, čo jeme, ovplyvňuje našu pleť. Pri niektorých potravinách zažiari.

Správne stravovanie: potraviny pre žiarivú pleť

Takou potravinou je napríklad cmar. Vápnik a vitamín B12 pôsobia zvnútra smerom von. Okrem toho cmar neobsahuje veľa kalórií. Dobré pre pleť, vlasy a nechty sú však aj všetky ostatné B vitamíny. Nedostatok vitamínu B2 vidno napríklad na kútikoch na ústach, zmenách na pokožke a lámavých nechtoch.

Môžeme tomu predísť, ak budeme konzumovať mliečne výrobky, mäso, zeleninu, zemiaky alebo sušené hríby. Ak máme málo biotínu z vajíčok, orechov alebo sójových bôbov, šúpe sa nám pokožka, lámu nechty, máme rozštiepené končeky vlasov. A kyselina pantoténová zohráva rozhodujúcu úlohu pri zachovávaní a regenerácii buniek, takže vajcia, mlieko, zelenina, celozrnné produkty a strukoviny by mali byť v našom jedálničku pravidelne.

Priamo na pokožku pôsobí aj vitamín A. Je pružnejšia a nevysychá. Vitamín A obsahuje napríklad makrela, losos, mlieko, syry alebo pečienka. Špenát, paradajky, brokolica, rukola, mangold alebo karotky obsahujú betakarotén, ktorý sa v tele ďalej spracováva na vitamín A. Vitamín E z orechov, celozrnných produktov a olejov lisovaných za studena posilňuje väzivo, chráni membránu buniek, predchádza následkom UV žiarenia a znižuje stratu vlhkosti. A vitamín C je dôležitý pre tvorbu kolegénu, spevňuje pokožku a zmierňuje vrásky. Vysoký obsah tohto vitamínu má kiwi, grep, brokolica, bobule a červená paprika.

Minerálne látky sú dôležité

Lámavé vlasy a nechty, vypadávanie vlasov, suchá a praskajúca pokožka môžu značiť nedostatok zinku. Tento stopový prvok je dôležitý najmä v detskom veku a v období puberty, pretože jeho nedostatok môže viesť k spomalenému rastu. Rozhodujúci je aj pri liečení rán, pôsobí protizápalovo – aj v žalúdku a črevách, zmierňuje ochorenia kože ako akné, lupienku alebo neurodermitídu a pozitívne ovplyvňuje obnovovanie pokožky a rast vlasov.

Vysoký podiel zinku obsahujú ustrice. Ale aj hovädzie mäso, morské ryby, mlieko a celozrnné produkty, pečeň, para orechy, slnečnicové semienka a ovsené vločky.

Telo ho v zásade zhodnocuje lepšie zo živočíšnych produktov, pretože kyselina pytínová, obsiahnutá v rastlinných potravinách, znižuje jeho vstrebávanie v tenkom čreve. Vegetariáni a vegáni musia preto dbať na príjem zinku. A ak si myslia, že ho nemajú dostatok, mali by sa porozprávať s lekárom. Ten môže pomôcť prípravkami. Zvýšiť jeho účinnosť dokáže vitamín C, preto je často v týchto prípravkoch obsiahnutý. Telu by sme však nemali dať viac zinku ako potrebuje.

Vitamín C zvyšuje aj vstrebávanie železa. Jeho nedostatok sa prejavuje podobne ako nedostatok zinku. Pri popraskaných kútikoch na ústach, lámavých nechtoch a vlasoch radšej zakaždým vyhľadajte lekára, pretože príliš vysoká hladina železa nie je zdravá.

Ak telo potrebuje viac, môžete ho doplniť hovädzím alebo bravčovým mäsom, pšeničnými klíčkami, tekvicovými semienkami, celozrnným chlebom, pistáciami alebo vlašskými orechmi. Naproti tomu čierny čaj, káva, mliečne výrobky a výrobky z bielej múky jeho príjem znižujú.

Pre pekné zuby a silné kosti potrebuje človek dostatok vápnika. A ten dodajú napríklad mliečne výrobky. Veľmi dôležitý pre pleť je aj dostatočný prísun tekutín.

Môžeme si teda odsledovať, čo nášmu telu dodáme. Avšak dozerať neustále na správne množstvá tých správnych vitamínov a minerálnych látok je práca na plný úväzok. Nemusíme kontrolovať, či máme tu či tam dostatok vitamínu A a C. Nemusíme zakaždým dávať pozor na obsah magnézia a železa. A už vôbec nie na to, ktoré potraviny ich príjem zlepšujú alebo zhoršujú.

V zásade stačí, ak sa budeme stravovať vyvážene. Tak automaticky prijmeme to, čo telo potrebuje. Et voilà, atraktívna tvár je hotová.

Výrobky, vďaka ktorým zažiarime

Tieto výrobky sa postarajú o zdravú pleť, a to vďaka dôležitým stopovým prvkom, vitamínom a minerálnym látkam.

Zinok a biotín: Protizápalový a posilňujúci nechty a vlasy. dmBio ovsené vločky hrubé a dmBio vlašské orechy
Vitamín E: Posilňuje väzivá. dmBio repkový olej a dmBio tyčinka mandle a kakao
Kyselina pantoténová: Výživa a regenerácia pre bunky. dmBio celozrnné farfalle

Prehľad: Ktoré oblasti tváre odzrkadľujú stav ktorých orgánov?

 

 

ZDIEĽAŤ
Hore
Pre optimálne zobrazenie stránky využívame cookies. Vo Vašich nastaveniach prehliadača si môžete použitie cookies deaktivovať. OK