Menu

Fit bez kompromisov

Nie pre každého je návšteva fitnescentra príjemným zážitkom.

Home » Pôžitok » Fit bez kompromisov - 02.2018

Nie pre každého je návšteva fitnescentra príjemným zážitkom. A práve preto cvičí čoraz viac ľudí doma.

Fitnescentrum praská vo švíkoch a pred tréningovými prístrojmi sa začínajú tvoriť rady. Namiesto cvičenia čakanie. A za poriadne mastné vstupné. Niet divu, že v týchto momentoch v nás často vyhrá lenivosť nad pevnou vôľou. Rýchlo preč z posilňovne a rovnou cestou domov na pohovku. Len čo sa však na nej uvelebíme, začne nás trápiť zlé svedomie. A nielen tak pre nič za nič: Pohyb je základom zdravia a dôležitou kompenzáciou každodenných pracovných povinností. Ak vám návšteva fitnescentra nerobí radosť, nájdite si vhodnejšiu alternatívu. A čo môže byť lepšie ako pohodlie vlastného domova? Tréning v súkromí bez pohľadov cudzích ľudí, dostatok priestoru na cvičenie, žiadne čakanie medzi jednotlivými cvikmi – perfektné. Tréning medzi vlastnými štyrmi stenami je skvelou alternatívou pre tých, ktorí nechcú donekonečna dvíhať závažia na tréningových prístrojoch. Cvičenie s vlastnou váhou pomáha rozvíjať fyzické sebavedomie, pretože sa pri ňom musíme plne sústrediť sami na seba.

AKO SA ČO NAJLEPŠIE MOTIVOVAŤ?

Jednou z výhod domáceho tréningu je, samozrejme, to, že ho môžete vykonávať kedykoľvek. Práve táto sloboda však často vedie k tomu, že sa namiesto tréningovej podložky radšej uvelebíme na gauči. Tí, ktorí si tréningy zaznamenávajú do kalendára rovnako ako ostatné dôležité termíny, sa toho obávať nemusia. Nedajú poklesu motivácie žiadnu šancu. Tréning doma má aj ďalšiu výhodu. Môžete si vychutnávať svoju obľúbenú energickú hudbu bez rušivých slúchadiel. Aj to je pri cvičení veľkou motiváciou. Pre tých, ktorí sa napriek hudbe nedokážu správne nabudiť, máme ešte jednu radu: Do tréningu v pohodlí domova môžete rýchlo a ľahko zapojiť svoju rodinu, deti alebo priateľov – bez členstva v klube či permanentky do fitnescentra. Keď tréning začne byť skutočne náročný, sparing partneri vám pomôžu nestratiť motiváciu a vydržať.

ČO POTREBUJEM?

Základná výbava je nenáročná. Okrem tréningovej obuvi a priedušného oblečenia je najdôležitejším doplnkom podložka na cvičenie. Ak doma máte podložku na jogu, môžete, samozrejme, použiť tú. Fitnes podložky sú však o niečo hrubšie a pevnejšie, vďaka čomu vám zaistia väčšie pohodlie pri cvikoch, akými sú napríklad sed-ľah a podobne. Fitnes obuv vám zasa zaistí lepšiu stabilitu. Ďalším typickým príslušenstvom sú činky. V zásade si vystačíte aj s fľašami s vodou, ale činky vďaka svojmu špeciálnemu povrchu lepšie padnú do ruky, čím uľahčujú tréning. Pri tréningu celého tela určite využijete aj elastický pás, s ktorým možno vykonávať množstvo cvikov. Okrem toho vám nezaberie takmer žiadne miesto v kufri, takže ho môžete so sebou pokojne nosiť aj na cesty. Na uvoľnenie po tréningu dobre poslúži masážny valec. Podporuje prekrvenie tkanív a rýchlejšiu regeneráciu svalstva. Vďaka tomu sa vyhnete svalovej horúčke.

AKO NÁJSŤ VHODNÝ TRÉNING?

Aby ste sa dokázali zorientovať v záplave YouTube videí, fitnes DVD, aplikácií a kníh, odporúčame si najprv vytvoriť predstavu o tom, ako by váš tréning mal vyzerať. Ak uprednostňujete krátke, ale intenzívne cvičenie, mali by ste skúsiť tabatu alebo HIIT. Ak je pre vás dôležitá zábava, skúste tanečný tréning, napríklad zumbu. Túžite po uvoľnení napätia po náročnom pracovnom dni spojenom s budovaním svalovej hmoty? S jogou alebo pilatesom rozhodne neurobíte krok vedľa.

NA ČO SI MÁM DAŤ POZOR?

Doma máte dokonalé súkromie, nikto vás nepozoruje. To môže zvádzať k zľahčovaniu cvikov. Aby ste nestratili motiváciu, staňte sa svojím najprísnejším kritikom. Ak sa na cvičenie dokonale koncentrujete a vykonávate cviky s plným nasadením, môžete sa onedlho tešiť z prvých úspechov. Dôležitá súčasť tréningu: zahriatie pred cvičením a strečing po ňom.

 

NA ČO SI MÁM DAŤ POZOR V STRAVOVANÍ?

Po tréningu naše telo potrebuje nielen sprchu, ale aj prísun energie. Strava bohatá na aminokyseliny, minerálne látky a vitamíny prispieva k zdravej stavbe svalov a posilňuje pohybový aparát. Vo všeobecnosti odporúčame pestrú stravu bohatú na vitamíny, zloženú z kvalitných regionálnych a sezónnych surovín. Komplexné sacharidy z celozrnných výrobkov, čerstvé ovocie a zelenina, kvalitné bielkoviny a zdravé tuky z orechov, avokáda alebo rastlinných olejov telu dodajú potrebnú energiu. Tieto zdravé dobroty si môžete vychutnávať aj počas relaxu na pohovke. Po vydarenom tréningu v obývačke nie je nič lepšie. Najmä preto, že sa na chvíľu zbavíme zlého svedomia.

 

Nemáte žiaden plán na začiatok? Osobný tréner vám zostaví série cvikov na domáci tréning a predvedie vám ich – ostatné už je na vás.

Inšpirácia na tréning v pohodlí domova:

YouTube tipy

∙ FITSHAKER: Či už ste zaneprázdnená mamička alebo študentka a máte to do najbližšieho fitka ďaleko, vďaka videám od Fitshakeru môžete cvičiť doma v obývačke.

∙ GEMINI CENTRUM: Zacvičte si jogu s inštruktorkou Miou, ktorá má bohaté skúsenosti v tejto oblasti. Povedie vás krok po kroku, z asány do asány a vysvetlí ich správne prevedenie.

 

Tipy na aplikácie

∙ TRÉNING FORMOU 30-DŇOVEJ VÝZVY: Aplikácia dôkladne zohľadňuje tréningové pravidlá, zvyšuje intenzitu cvikov krok za krokom, pomáha zlepšiť kondíciu a účinne schudnúť.

∙ ABS CVIČENIE TRVAJÚCE 7 MINÚT: Na získanie plochých a pevných svalov, ktoré pôsobia príťažlivo, stačí iba 7 minút cvičenia doma. Dosiahnite dokonalé brušné tehličky.

 

DVD tipy

∙ EMMA – TAJOMSTVO MOJEJ LÍNIE: Emma Tekelyová bude s vami cvičiť 6-týždňový fitnes program pre ženy každého veku, vhodné aj pre začiatočníkov.

∙ JILLIAN MICHAELS – YOGA MELTDOWN: Výborné cvičenie na spevnenie tela.    

Playlist k cvičeniu:

Hore
OKMehr Information