Ešte rýchly šprint do pekárne, potom letieť do práce. O štvrťhodinku začína prezentácia v kancelárii. Stres a hektika všedných dní často spôsobujú, že človek si často ani nemá čas vydýchnuť – a tým pádom nemá čas na hlboký, upokojujúci nádych a výdych. 
 
Dýchanie je totiž zázrak, ktorý sa deje v našom tele automaticky. Ale ako jediná autonómna základná telesná funkcia sa dá tiež ovládať. No pre naše blaho je dobré, ak skoncujeme s  nesprávnym dýchaním, ktoré sa nám do života mohlo vkradnúť už niekedy v detstve.
 

Symptómy nesprávneho dýchania

Dýchanie sprevádza takmer všetky metabolické procesy a nervové impulzy tela. Ak pod vplyvom stresu dýchame vždy nesprávne, teda povrchne, môžete sa často cítiť malátne a unavene. Tieto stavy sú niekedy sprevádzané aj ťažkosťami ako napríklad neustály pocit tiesne v oblasti hrudníka. Trpí tým tiež celé telo. A k tomu: ak nesprávne dýchame, nedokážeme vnímať  správne ani svoje emócie. 

Naopak tí, ktorí dýchajú správne, uvádzajú do chodu telesnú ako aj emocionálnu úroveň, konštatuje dychová trénerka Karoline Grünová: správne dýchanie znižuje krvný tlak, pulz, tonus vo svaloch a správne dýchanie takisto uvoľňuje a zmierňuje príznaky stresu, stavy úzkosti resp. nespavosť. Ak upravíme dýchanie, budeme vedieť lepšie narábať s pocitmi, respektíve ich dokážeme lepšie spracovávať.   
 
Dobrá správa je: techniky správneho dýchania sa dajú naučiť. A síce takto: