Menu

Ako znie môj vnútorný hlas?

Kto načúva svojmu vnútru, vníma, čo skutočne potrebuje.

Home » Život » Ako znie môj vnútorný hlas? - 01.2020

„Niektorí ľudia skutočne počujú vnútorný hlas, iní majú v hlave obrazy.“, hovorí mentálna trénerka a učiteľka jogy Irene Itene, ktorá sa dlhodobo zaoberá pozitívnou silou vnútorného hlasu . V našom interview sa dozviete, ako sa naučiť počúvať svoj vnútorný hlas.

 

 

 

Ako dokážeme dostať z hlavy negatívne myšlienky?

Vnútorný kritik sa rád hlási o slovo formou negatívnych vzorov myšlienok. Len čo si to uvedomíme, môžeme sa naučiť nevenovať viac pozornosť týmto myšlienkam a cielene sa koncentrovať na pozitívne veci. Až potom môžeme postupne znova vnímať svoj vnútorný hlas.

Ako vnímame vnútorný hlas?

Vnútorný hlas možno vnímať rôznymi zmyslovými kanálmi. Niektorí ľudia skutočne niečo počujú, iní majú obrazy v hlave alebo vnímajú emocionálne, teda cez pocit v bruchu. Cez ne si budujeme vnútorný vzťah k sebe samým.

Prečo tento hlas často nepočujeme?

Počas bežných dní musíme zvládať veľa požiadaviek, ktoré vyžadujú celú našu pozornosť. Ak sa zdržiavame príliš vonku, odvádza to našu pozornosť a nie sme viac schopní vnímať svoj vnútorný hlas. Niekedy znie veľmi potichu a jemne, takže ho ľahko prepočujeme. Preto je dôležité zakaždým sa vymaniť z každodenného kolotoča a zamerať svoju pozornosť dovnútra.

Ako sa najlepšie podarí zamerať pozornosť dovnútra?

Predovšetkým treba chcieť. Najjednoduchšie a najúčinnejšie je vedome dýchať. Keď celú koncentráciu zameriate na dýchanie, rýchlo vás to privedie k okamihu a tým aj naspäť k sebe.

Čo je okrem toho ešte účinné?

Tráviť veľa času v prírode. Podporuje to zmysly a spája nás to znova so sebou samými. Ticho a rozsiahlosť prírody upokoja a vyjasnia ducha i myseľ. Podporujú cestu k sebe.

Tipy ako na to

1. Počúvať svoj vlastný dych

Dýchanie je praktický nástroj na to, aby sme sa priblížili k svojmu vnútornému hlasu. Nápomocné sú aj jednoduché cvičenia, napríklad: posaďte sa na zem alebo na meditačný vankúš do tureckého sedu. Zatvorte oči. Pomaly a vedome sa nadychujte a vydychujte. Predstavujte si pritom, ako sa vzduch rozširuje v celom vašom tele a preniká do každej bunky.

2. Načúvať až do uvoľnenia

S aplikáciou Meditačná hudba – relax, yoga si môžete po stlačení tlačidla vypočuť hudbu, ktorá sa vynikajúco hodí do pozadia k meditácii, oddychu alebo spánku. Všetky formy stresu sú znakom prítomnosti negatívnych myšlienok, ktoré trápia vašu myseľ. Pokúste sa teda na chvíľu zastaviť a započúvať sa do upokojujúcej hudby. Nájdite svoj vnútorný pokoj!

Hore
OKViac informácií