Menu

Celulitída? Teraz je dôležitejšie mať fit telo!

Mladá či staršia, silnejšia či štíhla: väčšina žien má celulitídu.

Home » Pôžitok » Šport » Celulitída? Teraz je dôležitejšie mať fit telo! - 06.2020

Na stehnách, na bruchu či zadku: takmer každá žena raz na svojom tele objaví malé priehlbinky. Pod pojmami celulitída a pomarančová koža z nej beauty priemysel urobil presný obraz a v nablýskaných magazínoch ju vyretušoval. Našťastie sa medzičasom vyvinulo nové podvedomie, zamerané proti pociťovaniu hanby za svoje telo a zastávajúce neutralitu tela. Presadzuje reálne obrazy modeliek – na Instagrame je hitom hashtag #CelluLIT, kde sa prezentujú ženy s celulitídou.

Lebo s postavou nemá tento domnelý nedostatok nič spoločné. Zodpovedné sú hlavne naše gény a hormonálne hospodárenie. Oboje pôsobí na stav väzivových tkanív. Sotva môžeme proti tomu niečo urobiť. A vôbec to nie je zlé! Oveľa dôležitejšie ako mať bezchybne pevnú pokožku je cítiť sa vo svojom tele dobre a zostať fit. Ako sa to môže podariť? S trochou sebadisciplíny, výdrže a sebalásky.

Takto posilníme telo a urobíme celulitíde napriek

Aj keď proti celulitíde toho veľa nezmôžeme, môžeme si posilniť telo, a tým napnúť väzivo pokožky zvnútra. Zdravý životný štýl a pravidelné vybíjanie energie (v tíme sme hneď viac motivované) môže byť prevenciou pred priehlbinkami a striami. Aké výrazné sú, to závisí predovšetkým od nášho väziva a tukových vankúšikov, ležiacich pod ním. Tukové vankúšiky môžeme minimalizovať pomocou funkčného tréningu, ktorý integrujeme do všedných dní.

1. Vsaďte na celkový tréning a vyhladzujte pokožku

Silové cvičenia posilňujú podkožné väzivo, a tým zlepšujú podmienky hladkého vzhľadu pokožky. Len vďaka svalom však nebudeme automaticky fit. Lebo pevné brucho a viditeľný triceps sotva pomôžu, keď je potrebné vyniesť dve nákupné tašky na štvrté poschodie. Na to sú dve dobre vytrénované svalové skupiny predsa len trochu málo. Lepšie je zamerať sa na celkový tréning. Funkčný fitnes, tak sa nazýva koncept, ktorý sa nezameriava na posilňovanie jednotlivých svalových skupín, ale celých svalových reťazcov. Jestvujú stovky cvikov, ktoré možno kombinovať podľa osobných potrieb.

2. Trénujte pravidelne a dostaňte telo do formy

Cviky ako burpee, drepy či skoky, ktoré patria do klasického funkčného tréningu, veľmi namáhajú svalstvo zadku a stehien. Ak trénujete pravidelne, môžete pomocou nich spevňovať svoje telo zvnútra a predchádzať celulitíde. Dôležité je pritom aj zahriatie, ktorému by ste mali venovať dostatok času: výpady a dvíhanie kolien sú napríklad dobrou prípravou pre dolnú časť tela. Pomalé krúženie plecami a rukami, pozvoľné behanie na mieste a zopár jumping jackov okrem toho rozprúdi krvný obeh. V zásade by ste mali rozcvičku prispôsobiť svojmu plánovanému cvičeniu.

Hore
OKViac informácií