Menu

Clean Eating: Najedzte sa do čista

Tipy. Recepty. Potraviny.

Home » Pôžitok » Recepty » Clean Eating:Najedzte sa do čista - 05.2016

Kedysi sa jedlo do sýta. Avšak najesť sa do čista, to je clean eating.

Bio: logické. Nespracované: veľmi dobré. Čerstvé: vynikajúce. A už máme nový trend v stravovaní: clean eating. Čo neznamená nič iné ako jedenie čo možno najprírodnejších a najčerstvejších potravín. A vyškrtnutie z jedálneho lístka umelo vyrobených, spracovaných jedál so syntetickými prísadami. Tento trend zaviedol poradca v stravovaní Tosca Reno. Celozrnné produkty, zdravé tuky, nízkotučné vaječné bielky a veľa tekutín (voda a čaj) sa považujú za dôležité. Tabu sú hotové produkty, predovšetkým umelé sladkosti, ktoré nájdeme aj v diétnych jedlách a nealkoholických nápojoch. Keď si porcie lepšie rozdelíme na celý deň, namiesto spratania troch veľkých jedál, splníme najdôležitejšie základné pravidlá clean eatingu. A hneď sa môžeme cítiť lepšie.

Recepty

Špaldové rizoto s kalerábom a karotkou

špaldové rizoto

Suroviny pre 4 osoby. 200 g špaldy 1 cibuľa 1 strúčik cesnaku 2 malé kaleráby (400 g) 4 karotky 5 petržlenov 2 PL olivového oleja 800 ml zeleninového vývaru 4 PL masla 50 g strúhaného parmezánu soľ, čerstvo pomleté korenie

Príprava:

  1. Špaldu dáme do sitka a umyjeme pod tečúcou vodou. V studenej vode necháme cez noc napučať. zlejeme a necháme odkvapkať.
  2. Cibuľu a cesnak najemno nasekáme. Kaleráby a karotky očistíme a nakrájame na malé kocky. Petržlen umyjeme, zatrasieme, aby sa trochu osušil, lístky natrháme a najemno nasekáme.
  3. V hrnci zohrejeme 2 PL oleja, pridáme cibuľu a cesnak a posmažíme. Prihodíme špaldu a krátko restujeme. Prilejeme zeleninový vývar a necháme variť na nízkom ohni 25 – 30 min., až kým je špalda mäkká. Pritom neustále miešame a v prípade potreby dolejeme vodu.
  4. Medzitým si na panvici zohrejeme 2 PL masla a kalerábové a karotkové kocky opekáme 8 – 10 min. Rizoto odstavíme zo sporáka, vmiešame zeleninu a petržlen, dochutíme parmezánom, zvyšným maslom, soľou a korením.

Pohánkový koláč s broskyňami

Namiesto broskýň môžeme do pohánkového koláča použiť hocijaké ovocie podľa sezóny, napr. jablká alebo hrušky.

pohánkový koláč na tanieri

Suroviny na 10 kusov. 3 broskyne 150 g pohánky 1 balenie prášku do pečiva 2 vajcia 80 g trstinového cukru štipka soli nastrúhaná kôra z ½ chemicky neošetreného citróna 100 ml repkového oleja 150 g kyslej smotany 3 PL mandľových plátkov

Príprava:

  1. Rúru predhrejeme na 170°. Roztváraciu formu vystelieme papierom na pečenie. Broskyne umyjeme, odkôstkujeme a nakrájame na tenké mesiačiky..
  2. Múku z miešame s práškom do pečiva.V miske vyšľaháme vajíčka s cukrom, so soľou, s citrónovou šupkou 5 min. do peny, až kým nám nevznikne biely tuhý sneh. Pomaly do snehu vmiešame olej. Vmiešame 100 g smotany a opatrne pridáme múkovú zmes.
  3. Formu( s priemerom 22 cm) naplníme cestom a naň poukladáme plátky broskýň. Nakoniec posypeme mandľovými hoblinami. Pečieme v rúre na strednej mriežke 35 – 40 min. Necháme vychladnúť. Každý kúsok koláča servírujeme s troškou smotany.

 

Anita Freistätter

Anita Freistätter sa v active beauty venuje rubrikám Inšpirácia a Bytový dizajn. Rada sa baví, číta, fotografuje a pozerá na život z tej lepšej stránky. Nazaobišla by sa bez svojho MP3 prehrávača, ako aj bez slnka, kávy alebo rozhovorov s dobrými priateľmi.

Hore
OKViac informácií