Menu

Len ty a ja: Domáca masáž

So správnymi pohybmi rúk sa vydarí uvoľňujúca ošetrujúca masáž aj doma.

Home » Pôžitok » Wellness » Len ty a ja: Domáca masáž - 11.2019

Čo je krajšie ako sa po dlhom a náročnom dni uvoľniť, zatvoriť oči a vychutnať si masáž? Jedno, či spoločne s partnerom alebo len pre seba: Jestvuje mnoho masážnych pohybov, ktoré sa dajú hravo zvládnuť, a stres a starosti všedných dní mihnutím oka a príjemným spôsobom pošlú do zabudnutia.

Výhody masáže spočívajú v rukách: Jemnými pohybmi sa uvoľňujú svaly i napätie. Imunitný systém sa posilňuje, pokožka ošetruje. Aromatické oleje navyše aj upokojujú a osviežujú celý organizmus. A pritom sa efekty už dávno neobmedzujú len na telesnú úroveň, ako potvrdzuje diplomovaná učiteľka telesnej výchovy a masáže, Sabine Zascheová: „Párovou masážou sa naučíte hlbšie sa spolu uvoľniť a navzájom sa vyrovnať, vytvára to liečivú blízkosť. Existuje veľa štúdií, ktoré jasne ukazujú, že vedomé dotyky zlepšujú kvalitu vzťahu a vnášajú do partnerstva viac blízkosti a intimity.“

Automasáž zasa podporuje pozornosť a povedomie pre vlastné telo a ducha. „Pomáha nasmerovať pohľad dovnútra a vnímať a správne vykladať malé posolstvá a pohyby ako kĺzanie, mravčenie, klopanie, ťahanie či napínanie. Môžu sa tak posilniť aj samoliečebné sily,“ vraví expertka.

Rozmaznávanie je vec cviku

„Masírovať a nechať sa masírovať môže v zásade každý, ak vás dotyky bavia, robia vám dobre a nemáte žiadne zdravotné problémy,“ myslí si masér Heinz Edlinger, ktorý vo svojom štúdiu vo Viedni Döblingu ponúka aj kurzy pre páry. „Základy si môžete osvojiť v jedno- až dvojhodinovom základnom seminári a potom ich ľubovoľne rozšíriť o iné hmaty.“ Nacvičíte si ich u neho počas súkromných kurzov na vlastnom partnerovi. Páry si tak môžu v chránenej atmosfére vyskúšať a naučiť sa, čo im najviac vyhovuje.

Na kurzoch si môžete osvojiť aj automasáž, pričom v tomto prípade majú spočiatku význam nácviky s viacerými účastníkmi. „Kombinácia priamej inštrukcie a skupinovej energie pomáha a motivuje,“ vysvetľuje Sabine Zascheová. Ak nechcete či nemáte čas, nájdete jednoduché návody krok za krokom na webovom portáli tejto odborníčky.

Povedzte, čo vám robí dobre

Pre vydarenú partnerskú masáž v domácom prostredí potrebujete podľa Heinza Edlingera tieto základné veci: dobrý masážny olej, relaxačnú hudbu a podložku na cvičenie s uterákom ako podklad na zem. V miestnosti by nemalo byť príliš teplo ani príliš chladno a zamýšľané trvanie je najlepšie stanoviť vopred. Ak chcete masírovať celé telo, profesionál odporúča, aby ste zhruba polovicu času venovali chrbtu a zvyšok potom rozdelili na brucho, ramená a nohy. Ale, samozrejme, postup môžete prispôsobiť individuálnym potrebám. Dôležité je len to, aby ste si hneď povedali, čo vám robí dobre a čo je príjemné.

Sama sebe masérkou

Masáž môže byť aj bez partnera veľmi uvoľňujúca a liečivá, napríklad pomocou techník na uvoľnenie kĺbov, rebalančnými a fasciálnymi masážami či cvikmi na cielené dýchanie a vedomé vnímanie tela. Ľahko dosiahnuteľné oblasti ako tvár, šija, brucho, ruky a nohy si môžete dobre pomasírovať aj sama, na iných miestach pomôžu masážne loptičky alebo fasciálne valce.

Stres a napätie možno uvoľniť aj v krátkych prestávkach počas práce. „Jednoducho dajte dve tenisové loptičky do pančuchy a na konci ju zauzlite,“ odporúča trénerka Zascheová. „Pančuchu možno umiestniť vodorovne na kancelársku stoličku alebo na stenu a masírovať si ňou chrbát alebo šiju.“

Návody na masáže

Partnerská masáž šije

  • Zaujmite uvoľnenú polohu: Partner leží na chrbte a ten, kto masíruje, sa usadí pri konci hlavy.
  • Na dlaniach si rozotrite trochu oleja a na začiatok nechajte teplé ruky chvíľu položené pod plecami a šijou.
  • Opatrne natiahnite šiju tým, že vlastnú telesnú váhu primerane prenesiete dozadu.
  • Masírujte krúživými pohybmi zľahka vystretými prstami priamo vedľa chrbtice, aby ste uvoľnili stuhnuté miesta. Dotyky a intenzitu odsúhlaste s partnerom.
  • Na záver chvíľku preciťujte.

Automasáž brucha

  • Urobte si pohodlie, ruky nechajte opatrne spočinúť na bruchu a precíťte vlastný dych.
  • Ruky nechajte pomaly krúžiť, vychutnávajte si dotyk a dych pošlite presne na toto miesto, aby postupne nastúpilo uvoľnenie. Medzitým zadržte dych, precíťte drobné pohyby a načúvajte bruchu.
  • Brucho držte jednou rukou, zatiaľ čo prsty druhej ruky hladkajú brucho v jemných malých kruhoch smerom do stredu. Pomaly masírujte.
  • Na záver nechajte ruky spočinúť na bruchu, vplyvom dýchania sa budú dvíhať a klesať.
Hore
OKViac informácií