Menu

Prečo má inividualizovaná kozmetika budúcnosť

Jeden ideál krásy, ktorý všetko určuje, už doslúžil. Dnes stojí na piedestáli rozmanitosť.

Home » Krása » Mejkap » Prečo má inividualizovaná kozmetika budúcnosť - 02.2020

Môžeme si vybrať, čím budeme. Platí to nielen pre povolanie či iné životné ciele – platí to aj pre náš výzor. Megatrend individualizácie našich životných konceptov už rozpoznal aj kozmetický priemysel – a na osobné potreby reaguje individualizovanou kozmetikou.

Od zamestnania cez lásku až po celý životný koncept: Ešte nikdy nebola sloboda voľby väčšia. Namiesto zastaraných obrazov s rolami a kariérnych modelov sa núkajú nespočetné možnosti sebarealizácie. Ak veríme výskumníkom trendov, individualizácia dosiahla svoj predbežný vrchol a veľmi rozhodujúco ovplyvňuje spoločnosť. A síce nielen v ohľade na prácu a súkromný život, ale aj čo sa týka vnímania krásy. Záväzný ideál, aký bol všadeprítomný v časoch supermodeliek à la Kate Moss, Cindy Crawford, Naomi Campbell či Claudia Schiffer, už dávno neexistuje, a je to tak aj dobre.

Stále vidieť len ideálne miery je časom nudné a zároveň frustrujúce pre tých, ktorí sa v nich sami nedokážu či nechcú nájsť. Sociálne siete so svojimi nespočetnými komunitami ponúkajú oveľa väčší výber. Či už tučná, štíhla, športová, so zvláštnou ozdobou tela alebo radšej celkom prirodzená – pre každý koncept krásy sa v online svete nájde vhodné spoločenstvo priaznivcov. Ale aj v offline prostredí sa kladie čím ďalej viac dôrazu na rozmanitosť a autentickosť.

Aký je vzorec osobnej krásy?

Zmena myslenia sa udiala aj v priemysle krásy. Ak sa kedysi veľká časť produktov zameriavala na zakrytie nedostatkov a prispôsobenie sa ideálnemu obrazu, dnes jasne stojí v popredí osobný rozvoj. Produkty starostlivosti o pleť a mejkap majú podčiarkovať prirodzenú krásu a zdôrazniť individuálne prednosti. Je samozrejmé, že niekedy sú na to potrebné celkom odlišné prostriedky a cesty. Napokon, každý má iné želania, nároky a predpoklady.

Už o 20 rokov by sa možno mohli využívať genetické testy, aby sa vyhovelo tejto individualite, predpovedá inštitút budúcnosti, a síce v najrôznejších oblastiach. V zdravotníctve by sa vďaka nim mohli zostaviť optimálne lieky a terapie a redukovať vedľajšie účinky. V kozmetike by sa mohli genetické testy používať na určenie produktov starostlivosti s individuálne vhodnými obsahovými látkami.
 
 

Individualizovaná kozmetika je budúcnosť

Kým to príde až tak ďaleko, ponúkajú zatiaľ výrobcovia a obchody široké palety produktov, aby vyhoveli každej požiadavke a každej potrebe v starostlivosti – či už je to dvanásť rôznych farebných odtieňov púdru alebo osem rôznych vlastností vlasov, ktoré ponúka jedna značka šampónov.

Zákazníci môžu spolupracovať aj na dizajne produktov. Online konfigurátory, ktoré používateľom dovolia slobodne rozhodovať o farbách, tvaroch a nápisoch ich budúcich obľúbených kúskov, sú čím ďalej obľúbenejšie. U Ralpha Laurena si tak môžete personalizovať šaty a u Nike športové topánky.

Hore
OKViac informácií