Active Beauty
Celulitída: Ako sa naučíme milovať jamky

Priehlbiny, no a?

Celulitída: Ako sa naučíme milovať jamky

Či už hovoríte o celulitíde alebo pomarančovej koži až po priehlbiny na stehnách, bruchu alebo zadku: takmer každá žena ich niekedy objaví. Povieme vám, ako sa tých malých tukových vankúšikoch zbavíte - alebo si len zvyknete.

 

Najmä v sezóne nosenia bikín po depilácií voskom, keď ukazujeme viac pokožky, sa celulitída pravidelne dostáva do všeobecného povedomia. Príroda nám však vlastne nechce týmito jamkami sťažiť život, práve naopak! 

Okrem toho, že nespôsobujú žiadne fyzické ťažkosti, skôr zabezpečujú, aby malo ženské telo dostatočné zásoby potravy, napríklad počas tehotenstva. Príliš dlho boli priehlbiny vyhlásené za optickú chybu. Obraz dokonalého a napnutého tela dominoval, a to nielen kvôli rôznym retušovaným obrázkom v módnych časopisoch. 

Tie časy našťastie skončili. Sebaláska a sebaprijatie sú čoraz dôležitejšie. Namiesto body-shamingu je na scéne konečne telesná neutralita. A oveľa dôležitejšie ako bojovať proti celulitíde je udržiavať sa v kondícii. Skutočnosť, že priehlbiny budú tiež plochejšie s cieleným tréningom a zdravou stravou a oblasť bedier sa zúži, je jednoducho napokon príjemným vedľajším účinkom. 

Celulitída: Čo o nej potrebujeme vedieť

Týka sa to iba žien? 

Celulitída je ženská záležitosť. Je to spôsobené štruktúrou pokožky - mužská pokožka je oveľa tenšia. Ženské podkožné tkanivo obsahuje oveľa viac tukových buniek v takzvaných tukových usadeninách, ktoré narastú desaťnásobne a potom môžu pretláčať jemné vlákna ženského väzivového tkaniva. Gény a hormóny, ako je estrogén, sa postarajú o to, aby sa tuk ukladal hlavne na zadku, bruchu a stehnách. 

Pomarančová koža: Takto jej predídeme 

Podľa štúdie má až 98 % všetkých žien vo veku nad 20 rokov pomarančovú kožu. Do akej miery, závisí predovšetkým od väzivového tkaniva a podkladových tukových vankúšikov. Zdravý životný štýl pomáha udržiavať hladšiu pokožku nielen na tvári. 

Napríklad vyvážená strava s malým obsahom živočíšnych bielkovín optimalizuje metabolizmus. Soľ a cukor naopak zaisťujú ukladanie vody v tkanive - a toto zase podporuje vizuálny vzhľad celulitídy. V každom prípade by ste sa mali vo veľkej miere vyhýbať alkoholu a nikotínu, aby ste boli svojmu telu prospešní. 

Šport posilňuje tkanivo 

Pravidelný šport predchádza nielenže celulitíde a striám, ale tiež pomáha redukovať jamky. Silové cvičenia posilňujú podkožné väzivo a vytrénované svaly vedú k hladšej pleti

Na spevnenie svalov nepotrebujete ale žiadne špeciálne vybavenie. Všestranný tréning s hmotnosťou vlastného tela (drepy, výpady, burpees) pomáha nielen zvyšovať silu, ale podporuje aj vytrvalosť a kondíciu

Byť nevyhnute fit neznamená dvíhať tie najťažšie činky! To, že ste v dobrej kondícií dokážete aj tak, že môžete bez zadýchania vyjsť na štvrté poschodie. 

Čo dokážu krémy proti celulitíde? 

Krémy proti celulitíde nie sú všeliekom! Ukazujú však svoje účinky v súvislosti so športom a zdravou výživou. Môžu za to prísady ako kofeín, extrakty z rias, peptidy alebo retinol, ktoré zlepšujú krvný obeh v postihnutých častiach tela. 

Avšak iba dovtedy, kým ich budete pravidelne natierať, pretože výrobky pôsobia na pokožku, ale nie na väzivové tkanivo s tukovými vankúšikmi ležiace pod ňou. Najlepšie je masírovať krémy krúživým alebo uvoľňujúcim pohybom

Peeling dvakrát týždenne v sprche tiež podporuje krvný obeh a zaisťuje hladšiu pleť. A ak by už nič nepomohlo, zostaneme pri umelcoch ako Rubens, ktorý zobrazil priehlbinky ako skutočný ideál krásy. Máme sa radi!