Active Beauty
Ako variť quinou: S týmito 6 tipmi bude chutiť skvele!

Zdravá a chutná

Ako variť quinou: S týmito 6 tipmi bude chutiť skvele!

Semienka quinoy už dávno dobyli naše hrnce a misky a určite by už nemali chýbať v žiadnom zdravom jedálničku. Na čo však dať pozor pri príprave tejto obilniny?
Uvariť quinou nie je vôbec jednoduché. Podobne ako pri kuskuse je základom chuti správna príprava. Avšak ak si v kuchyni túto obilninu na varenie správne pripravíme, môže táto superpotravina chutiť dokonca lepšie ako dobre: quinoa obsahuje železo, z veľkej časti ju tvoria proteíny, posilňuje nervy a vôbec neobsahuje glutén – teda žiadnu pšenicu. Semienka bohaté na výživné látky sú preto skvelým základom raňajkovej kaše, exotických šalátov ako aj zdravých bowl misiek.

 

Ako variť quinou: Základný recept

Najdôležitejšie na začiatok: pred samotným varením bio quinou z dm preplachujte studenou vodou až dovtedy, kým nezbavíte semienka všetkých prípadných nečistôt. Preplachovaním sa zbavíte aj horkej príchute obsiahnutej v plevách. Následne energetické semienka zalejte dvojnásobným množstvom vody, pridajte štipku soli a nechajte zovrieť. Hrniec prikryte pokrievkou a nechajte na miernej teplote variť približne 15 minút. Potom quinou už len stačí nechať napučať, jemne premiešať – a hotovo!

6 tipov na dochutenie quinoy počas prípravy

1. Ryžovar namiesto bežného hrnca

Quinou možno skvele pripraviť v ryžovare. Výhodou je, že quinoa tak získava mimoriadne krémovú konzistenciu, a zároveň voda nemôže vyvrieť a quinoa prihorieť.
 

2. Opražená chutí lepšie

Úžasnú orieškovú chuť quinoy zvýrazníte, ak ju krátko pred samotným varením opražíte. Semienka tak môžu naplno rozvinúť svoju jedinečnú chuť.
 

3. Okoreniť už počas varenia  

Hneď, ako začnete quinou variť, dolaďte jej chuť zeleninovým vývarom, bylinkami alebo paradajkovým pretlakom. Semienka tak nasajú chute a vône už počas varenia.  
 

4. Skvele chrumkavé

Keď extra mňam raňajky, tak chrumkavé. Ako na to? Superpotravinu uvarte ako zvyčajne, následne ju nasypte na plech a  pri teplote zhruba 180°C pečte po dobu niekoľkých minút, kým nechytí zlatistý nádych.
 

5. Pred podávaním ešte dochutiť

Tesne pred servírovaním možno semienka pokvapkať troškou oleja alebo pridať kúsok masla. Takto získa už beztak zdravé jedlo nielen skvelú krémovú konzistenciu, zjemní sa aj jeho chuť.


6. Quinoa na sladko

Quinoa sa úžasne hodí ako základ aj na prípravu chutných dezertov. Semienka povarte približne 15 minút v mlieku, nie vo vode. Potom ich už len stačí dochutiť škoricou, medom alebo cukrom.