Active Beauty
Hula hoop: 5 dôvodov, prečo sa naučiť cvičiť s obručou

Krúžiť bokmi

Hula hoop: 5 dôvodov, prečo sa naučiť cvičiť s obručou

Odkedy niektoré influencerky začali krúžiť pestrofarebnou obručou okolo bedier, nastal boom. A niet divu: Vďaka fitness cvičeniu s obručou hula hoop nielenže úctyhodne zhodíte, ale (znovu) objavíte druh športu, ktorý dokáže byť skutočne návykový.  
Pri dobrom tréningu nejde len o to, aby bol efektívny, človeku musí robiť aj radosť a byť zábavný. Pretože určité cvičenie človeka láka a venuje sa mu pravidelne len vtedy, ako ho aj reálne baví. Motivácia predstavuje pri tomto trendovom cvičení s obručami hula hoop jeden z najdôležitejších argumentov, no zďaleka nie je jediným. 


Prečo práve hula hoop? 5 argumentov, prečo áno 

1. Chudnutie s hula hoop

Akýkoľvek druh športu stimuluje metabolizmus tukov, posilňuje svaly a krok po kroku nám pomáha dopracovať sa k postave, po akej túžime. Fitness cvičenie s obručou však dokáže ešte viac. Zvláštnosťou pri tomto cvičení je tlak obruče, ktorý dodatočne stimuluje príslušnú oblasť  tela, ako napríklad pri masáži. A efekt? Cvičenie aktivuje mikrocirkuláciu v pokožke a odvádza z nej zadržiavanú vodu, vďaka čomu potom pokožka pôsobí ucelenejšie a rovnomernejšie. Cvičenie hula hoop sa považuje aj za veľmi účinnú metódu v boji proti celulitíde.  


2. Hula hoop proti bolesti chrbta

Pri krúžení obručou musíte zapojiť svaly brucha, chrbta a tiež pásu. Svaly potom pracujú pekne spoločne. A naraz. Hula hoop je teda optimálna pomôcka na zaručenie dobrého držania chrbtice a tela celkovo. Svaly nie sú namáhané izolovane (ako je tomu často pri cvičení na posilňovacích strojoch), vždy sú v dynamickej interakcii. Tento druh pohybu je ideálny najmä pre ľudí, ktorých trápia bolesti chrbta spôsobené sedavým zamestnaním.

 

3. Precvičenie celého tela

Skutoční profíci v cvičení s obručou hula hoop nielenže nechávajú farebné obruče krúžiť okolo bokov, ale dokážu nimi krúžiť aj na rukách, nohách alebo dokonca ju nechajú roztancovať po obvode hrudníka. Hula hoop sa preto považuje za skvelú pomôcku na precvičenie celého tela, vyžaduje si silu, koordináciu a zároveň výdrž. Poslednú menovanú určuje predovšetkým dĺžka trvania tréningu, ale tiež druh krúženia. Čo tak vyskúšať si taký malý intervalový tréning? Krúťte obručou najprv päť minút v rýchlom tempe a potom tri minúty v pomalom. Túto sériu minimálne potom trikrát zopakujte.  


4. Moderná obruč s bonusovým efektom

Aj napriek tomu, že princíp cvičenia s hula hoop zostáva rovnaký, od čias, keď sa v 50. rokoch minulého storočia táto fitness pomôcka objavila, sa isté veci zmenili. V súčasnosti sú obruče dostupné v najrozličnejších prevedeniach, líšia sa možnosťami rotácie a tiež určitými bonusovými efektmi. Špeciálne masážne obruče sú napríklad vybavené malými guôčkami, ktoré počas tréningu intenzívnejšie stimulujú pokožku.   

Obruče hula hoop sú teraz dostupné v rôznych hmotnostných kategóriách a s vyššou váhou sa priamo úmerne zvyšuje aj záťaž pri tréningu. Iné obruče sú zas napríklad vybavené integrovanými magnetmi. Podľa princípov filozofií Ďalekého východu sa takouto formou masáží stimulujú energetické dráhy a tiež podporuje celková telesná a duševná pohoda.    


5. Záruka motivácie z ostrova Hawai

Slovo „hula“ pochádza z havajského jazyka a označuje tradičný, veľmi zmyselný tanec. Anglické „hoop“ sa prekladá do slovenčiny ako obruč. Hula hoop teda nie je len o fitness tréningu, ale aj o ladných tanečných pohyboch. Krúženie bokmi môže byť skutočne zábavné. Keď sa vám boky hojdanú v rytme obľúbenej piesne, ani len nespozorujete, že sa pri tom aj zapotíte. Vyskúšajte si to. Hula hoop vás dostane do nálady!