Active Beauty
Raňajky: Obzvlášť dôležité pre deti

Raňajky - Najdôležitejšie jedlo dňa

Raňajky: Obzvlášť dôležité pre deti

Štúdie potvrdzujú, že deti, ktoré pravidelne zdravo raňajkujú, sú v dospelosti štíhlejšie a zdravšie. Dospelí môžu tiež z prvého jedla dňa vyťažiť. V dm nájdete veľa skvelých nápadov, vďaka ktorým bude fanúšikom raňajok každý. 

9 faktov: Zdravé raňajky pre všetkých

1. Raňajky zabraňujú náhlemu hladu 

Ak odídete z domu s prázdnym žalúdkom, skôr či neskôr stratíte energiu a budete čeliť útokom náhleho hladu. Siahnuť po rýchlom, väčšinou nezdravom občerstvení je predprogramované. Tomuto sa dá ľahko zabrániť dobrými raňajkami s vhodným zložením a podielom živín. 

2. Viac koncentrácie prostredníctvom zdravých raňajok 

Po noci nemáme žiadne zásoby sacharidov. Pre premenu tukov je to síce skvelé, avšak mozog potrebuje na svoje fungovanie určité (aj keď malé) množstvo sacharidov. Primerané raňajky sú preto základom pre dobrú koncentráciu v škole a v práci. 

3. Spustite svoj metabolizmus 

Aktívne trávenie uvádza do pohybu celý metabolický proces a tým aj energetickú hladinu tela. Ak sa teda ráno „nedoplníte“, nebudete dobre fungovať. Ľahké raňajky sa preto postarajú nielen o viac vitality, ale aj vyvážené trávenie. 

4. Sacharidy sú najlepšie ráno 

Sladké raňajky chutia síce výborne, ale väčšinou sme po nich rýchlo hladní. Vďaka vysokému obsahu cukru sa hladina inzulínu vyrovná tak rýchlo, ako sa zdvihla. Napriek tomu platí, ak máte chuť dať si žemle s džemom alebo müsli, tak ráno. Naše telo dokáže najlepšie využiť sacharidy v prvej polovici dňa. Dávajte si pozor na obsah cukru v hotových pokrmoch. Pre dlhodobý a stály pocit sýtosti, ako aj úroveň energie a koncentrácie sú však lepšie bielkoviny, vláknina a zdravé tuky. Ideálne jedlá na raňajky: vaječné jedlá, nesladený tvaroh a jogurt, orechy, semená, jadrá alebo ovocie a zelenina. 

5. Raňajky potrebujú najmä deti 

Deti sú v škôlke a škole obklopené takým tlakom, že niekedy jednoducho nepociťujú hlad. Následky sú jasné: koncentrácia trpí, deti sú malátne a túžia po sladkom. Zdravé raňajky si môžete dopriať doma a predídete tak nepríjemnému pocitu. 

6. Nielen jesť, ale aj piť 

Cez noc sa vyprázdňujú zásobníky vody v našom tele. Doplniť obsah vody po vstávaní je preto minimálne rovnako dôležité ako zdravé stravovanie. V dm nájdete nesladený čaj; je ideálny na raňajky. Deti majú ráno rady aj pohár mlieka. A tak je to správne: Mlieko zasýti a dodáva telu dobré tuky a živiny. 

7. Teplé raňajky: dobrý nápad? 

Podľa ajurvédskej výživy má byť ráno na stole vždy niečo teplé (napríklad teplá kaša alebo teplé vaječné jedlá). Prečo? Pretože teplo je obzvlášť dobré pre žalúdok, teplé jedlo obzvlášť zasýti pretože ešte lepšie stimuluje metabolizmus. 

8. Raňajky bez zhonu 

Müsli a kaša sa dajú pripraviť večer predtým, rovnako ako ovocie. A prestrieť pekne stôl na raňajky sa dá tiež večer predtým. Okrem toho je dôležité, aby ste vstali vy (a vaše deti) o pol hodinu skôr, ako by ste sa mali potom rýchlo raňajkovať. Žalúdok nemá rád hektickosť. Bolo by samozrejme tiež pekné, keby si celá rodina mohla posedieť pri jedálenskom stole aspoň 20 minút. 

9. Nápady na raňajky pre deti 

Raňajky je možné trénovať. Čím častejšie budete svoje rodinné rituály dodržiavať, tým skôr si zvyknete a deti budú ráno dokonca hladné. Ak však stále máte pri stole tvrdohlavca, ktorý nechce raňajkovať, skúste trochu vybočiť: čo by ste povedali na to, pri raňajkách počúvať obľúbené pesničky detí, robiť krátku tanečnú vsuvku alebo maľovať spoločný obrázok? Ak je zábava dostatočne veľká, chuť na jedlo príde sama.