Active Beauty
Ranná rutina je cesta ku krajšiemu dňu

Dobré ránko!

Ranná rutina je cesta ku krajšiemu dňu

Koľkokrát ráno stlačíte „stíšiť“ namiesto „vypnúť“? V zime je vyhriata posteľ obzvlášť lákavá a neraz nepriamo môže za to, že toho pred odchodom do dňa veľa nestihneme. Toto je ranná rutina, ktorú by sme si ale mali dopriať.
Prvé hodiny po prebudení ovplyvňujú náladu, produktivitu a aj úroveň stresu počas zvyšku dňa. Dali sme pre vás dokopy 5 jednoduchých rituálov, s ktorými sa stanete ranným vtáčaťom, ani si to nevšimnete.
 
Zlepšenie spôsobu, akým začínate ráno, spolu s pravidelným a kvalitným spánkom, je kľúčové pre vašu energetickú rovnováhu, ale aj pre celkovú chuť a silu do života.


Ranná rutina: Ako sa správne naštartovať do dňa

Nemusíte si osvojiť všetky naše rady, stačí si vybrať len tie činnosti, ktoré vyhovujú vám a vašej predstave o dokonalom štarte do dňa. Alebo si ich prispôsobiť na pracovné a víkendové dni.

Chce to hudobný budíček

Hudba vnesie do rannej rutiny dávku dynamiky. Čo je vám pri prebúdzaní najpríjemnejšie, to už je len a len na vás: relaxačne pôsobiaci spev vtákov a zvuky prírody alebo skôr energickejšia obľúbená pesnička?
 

Vstávať a cvičiť nebolo len zo srandy

Zaraďte do svojej rannej rutiny niekoľko minút cvičenia. 20 minút jogy, strečingu alebo krátka silová zostava na brucho-nohy-zadok – výber je váš. Cvičením sa v tele rozprúdi krvný obeh a organizmus načerpá nové sily.
 
Pohybovým ranným rituálom môže byť aj ustielanie postele alebo malé upratovanie. Spojíte príjemné s užitočným, a začnete deň prvými malými úspechmi.
 

Myslite na svoje úspechy a vybavené body to-do listu

Začínajte deň pozitívne a sústreďte sa na to, čo sa vám v poslednom čase podarilo. Podľa toho, koľko času si dokážete pre tento účel ukradnúť, si tieto body môžete spísať do diára, alebo na nich jednoducho myslite počas rannej sprchy.
 

Prebúdzajte sa bez mailov, instastories a zmeškaných konverzácií

Určite to poznáte, hneď ako rozlepíme oči, šmátrame po mobile, aby sme si skontrolovali ranné maily, správy alebo novinky na sociálnych sieťach. Čo tak ale skúsiť sa od týchto digitálnych zlodejov nachvíľku oslobodiť, veď s nimi strávite celý deň. Nechajte si chvíľu času pre seba.
 

Nájdite si čas na raňajky

To správne jedlo nás dokáže spraviť šťastnejšími už ráno. Vitamínová bomba v podobe kaše alebo chutného müsli nás okrem iného aj zásobia esenciálnou  aminokyselinou tryptofánom, ktorá je dôležitým stavebným prvkom pri tvorbe hormónu šťastia, serotonínu. Už len fakt, že si nájdete čas na raňajky, vám dodá extra dávku sily a energie do nadchádzajúceho dňa.