Menu

Recepty na obedovú prestávku

Rýchla kuchyňa na cesty a do kancelárie.

Home » Pôžitok » Recepty » Recepty na obedovú prestávku - 10.2016

Rýchle varenie na cesty.

Uvarte si doma a pochutnajte si v kancelárii. Alebo kdekoľvek, kde pracujete. Pestrá strava počas obedných prestávok je skutočnou výzvou. Musí to byť rýchle. Musí to byť chutné. A musí sa to ľahko prepravovať. Ponúkame vám jedlá nenáročné na prípravu a ľahko prenosné.

Šalát z papáje s mangom a krevetami

Papaya-Salat mit Garnelen

Na dve porcie potrebujeme: 400 g zrelej papáje 1/2 manga 150 g cherry paradajok 1 červenú cibuľu 1 hlávkový šalát hrsť koriandrovej alebo petržlenovej vňate Na dresing: 2 PL papájových semienok s trochou dužiny 3 PL olivového oleja 1 limetka v biokvalite 1 ČL medu 1 ČL rybacej omáčky 1/2 čili papričky Okrem toho: 6 červených kreviet 1/2 limetky v biokvalite 1 PL olivového oleja soľ čierne korenie

Príprava:

1. Papáju najskôr rozrežte na polovice, odstráňte semienka a ošúpte. 2 PL semienok si odložte na prípravu dresingu a dužinu nakrájajte na kocky. Ošúpte mango, odstráňte kôstku a taktiež nakrájajte na kocky. Rajčiny prekrojte na polovice, červenú cibuľu nasekajte na tenké prúžky. Hlávkový šalát natrhajte na primerane veľké kúsky a všetky suroviny zmiešajte s najemno nasekanou koriandrovou vňaťou.
2. Na prípravu dresingu zmiešajte semienka papáje s olivovým olejom a trošku ich roztlačte. Pridajte šťavu z limetky, med, rybaciu omáčku a čili papričku a vymiešajte dohladka. Na záver dochuťte soľou a korením a zmesou polejte šalát.
3. Krevety olúpte a pomocou malého noža odstráňte vnútornosti. Cca 2 minúty opekajte z každej strany na troške olivového oleja dosklovita a dochuťte soľou a trochou limetkovej šťavy.
4. Šalát naložte do pohára a navrch poukladajte krevety.

BUCH TIPP Ľahké obedy a desiaty

Dochádza vám inšpirácia pri príprave desiaty, príkrmov alebo rýchlych a zdravých obedov? Nová kniha z rady kuchynských kníh Dobre jesť, dobre žiť Ľahké obedy a desiaty vám poradí, ako na to.

Podklady nám poskytlo kníhkupetstvo Martinus.sk.

 

Sladký tekvicový sendvič so škoricou a arašidmi

Kürbis-Sandwich

Na dve porcie potrebujeme: 400 g tekvice hokaido 2 PL kokosového oleja 40 g trstinového cukru 2 pomaranče v biokvalite 3 PL vínneho octu 1 tyčinku škorice 1/2 vanilkového struku 1 ČL strúhaného zázvoru štipku soli Ostatné prísady: 4 plátky maslového celozrnného špaldového sendvičového chleba arašidové maslo podľa chuti trošku tekvicových semienok podľa chuti

Tip: Tekvica hokaido je jediný druh tekvice, ktorý netreba šúpať. Očistené semienka môžete navyše opražiť v rúre.

Príprava:

1. Hokaido prekrojíme na polovice, odstránime semená a nakrájame na malé kocky. Tie udusíme na kokosovom oleji na strednej teplote. Pridáme trstinový cukor a pozvoľna necháme skaramelizovať.
2. Podlejeme čerstvou pomarančovou šťavou a jablčným octom. Pridáme škoricu a dužinu vanilkového struku a približne 20 minút varíme na miernom ohni domäkka.
Následne vyberieme koreniny a uvarenú tekvicu roztlačíme vidličkou alebo lisom na zemiaky, až vznikne hustá kaša. Na záver zmes dochutíme strúhaným zázvorom a štipkou soli.
3. Celozrnný špaldový sendvičový chlieb opečte na panvici alebo v hriankovači, jeden plátok natrite arašidovým maslom, podľa chuti potrite tekvicovým pyré a ozdobte tekvicovými semienkami. Prikryte ďalším plátkom chleba.

Pikantné zeleninové čipsy so sezamom a rozmarínom
Zutaten für 2 Personen. 500 g Gemüse, z.B. Rote Bete, Süßkartoffel, Karotten, Pastinake, Grünkohl 1–2 EL natives Olivenöl extra Sesam, Rosmarin, Salz, Pfeffer nach persönlichem Geschmack

Na dve porcie potrebujeme: 500 g zeleniny, napr. červenú repu, sladké zemiaky, mrkvu, paštrnák, kučeravý kel 1–2 PL extra panenského olivového oleja sezam, rozmarín, soľ, čierne korenie podľa chuti

Príprava:

1. Zeleninu dobre umyte a osušte. Nastrúhajte ju na tenké plátky. Na strúhanie kučeravého kelu použite hrubú násadu. Nastrúhanú zeleninu zalejte marinádou z olivového oleja, štedrejšej dávky soli a trošky čierneho korenia. Podľa chuti pridajte sezam alebo nasekaný rozmarín.
2. Plátky zeleniny rozložte na plech vystlaný papierom na pečenie a približne 30 až 60 minút sušte v rúre pri teplote cca 120 °C. Dĺžka pečenia závisí od použitého druhu zeleniny a hrúbky plátkov. Pomocou kuchynskej utierky mierne odchýľte dvierka rúry, aby z rúry mohla unikať vlhkosť. Ideálne je v polovici sušenia zeleninu otočiť.
3. Ak čipsy nespotrebujete ihneď, uchovávajte ich vo vzduchotesnej nádobe.

Falafelové bento s hummusom, paradajkami a uhorkou
Zutaten für 2 Personen. 200 g Kichererbsen, getrocknet 100 g Zwiebel 1 Knoblauchzehe 1 Handvoll Basilikum 1 TL Kreuzkümmel Olivenöl zum Braten Für den Hummus. 400 g Dose Kichererbsen (250 g netto) 1 Knoblauchzehe 2 EL Tahini (Sesampaste) 2 EL Olivenöl 2-5 EL Wasser 1 Prise Kreuzkümmel 1/2 Zitrone Für den Salat.200 g Kirschtomaten 2 kleine Gurken 1 Pfefferschote 1 Handvoll Thai-Basilikum 4 EL Sesamöl 1/2 Zitrone Salz Pfeffer

Na dve porcie potrebujeme: 200 g sušeného cícera 100 g cibule 1 strúčik cesnaku hrsť bazalky 1 ČL rasce olivový olej na opekanie Na hummus: 400 g plechovka cícera (250 g netto) 1 strúčik cesnaku 2 PL tahini (sezamovej pasty) 2 PL olivového oleja 2-5 PL vody štipka rasce 1/2 citróna Na šalát:200 g cherry paradajok 2 malé uhorky 1 čili paprička hrsť thajskej bazalky 4 PL sezamového oleja 1/2 citróna soľ čierne korenie

Tip: Falafel a hummus si môžete pripraviť aj deň vopred, v chladničke vydržia čerstvé niekoľko dní.

Príprava:

1. Na prípravu falafelu namočte cícer na noc do dostatočného množstva vody, aby zmäkol, a nechajte ho dobre odkvapkať. Cibuľu a cesnak nasekajte nahrubo a lístky bazalky zbavte stoniek. Cícer a všetky ostatné prísady vložte do mixéra, rozmixujte a ochuťte soľou, čiernym korením a rascou.
2. Vytvarujte rovnomerné guľôčky a na strednom plameni opražte na panvici potretej olivovým olejom z oboch strán dozlata. Cícer na hummus nechajte odkvapkať a ošúpte cesnak. Mixérom zmiešajte s tahini, olivovým olejom a vodou tak, aby vznikla krémová masa. Dochuťte citrónovou kôrou, citrónovou šťavou, soľou, čiernym korením a rascou.
3. Cherry paradajky na šalát rozkrojte na polovice, uhorku nakrájajte na tenké plátky pomocou škrabky na zeleninu. Čili papričku nasekajte najemno a zmes dochuťte sezamovým olejom, citrónovou šťavou, soľou a čiernym korením.

Avokádovo-feniklový šalát s mätou a grapefruitom
Zutaten für 2 Personen. 1 Avocado ½ Salatgurke 200 g Kirschtomaten 2 kleine Fenchelknollen ½ rote Zwiebel 1 Handvoll Rucola 1 Handvoll Koriandergrün oder Petersilie Für das Dressing. 1 Pink Grapefruit 6 EL Olivenöl 2 TL Honig 1 Bio-Limette 1 Handvoll Minze

Na dve porcie potrebujeme: 1 avokádo ½ šalátovej uhorky 200 g cherry paradajok 2 hľuzy fenikla ½ červenej cibule hrsť rukoly hrsť koriandrovej alebo petržlenovej vňate Na dresing: 1 ružový grapefruit 6 PL olivového oleja 2 ČL medu 1 limetka v biokvalite hrsť mäty

Tip: Ako náhradu grapefruitu môžete použiť aj pomaranč.

Príprava:

1. Najprv rozkrojte avokádo na polovice, odstráňte kôstku a ošúpte. Spolu s uhorkou nakrájajte na malé kocky, cherry paradajky nakrájajte na polovice. Fenikel a červenú cibuľu nasekajte na tenké plátky. Všetko zmiešajte s rukolou a najemno natrhanou koriandrovou vňaťou.
2. Grapefruit na dresing ošúpte nožom a naporciujte, pritom sa snažte zachytiť vytekajúcu šťavu do nádoby. Mesiačiky grapefruitu nakrájajte na malé kúsky a pridajte do šalátu.
3. Grapefruitovú šťavu dôkladne premiešajte s olivovým olejom, medom, limetovou kôrou a šťavou. Pridajte najemno nasekanú mätu a hojne ochuťte soľou a čiernym korením.
4. Avokádovo-feniklový šalát polejte dresingom a ihneď podávajte. Dobrú chuť.

Saté-bento s karí omáčkou a šalátom z prírodnej ryže
Zutaten für 2 Personen300 g Hühnerbrust 6 EL Tamari Sojasauce 1 EL Vollrohrzucker 1 Bio-Limette 1 Chilischote 2 El Kokosöl Für die Currysauce.150 g Mandelmus 2-4 EL Kokosmilch 2 TL Madras Currypulver Chilischote nach Geschmack Für den Naturreis-Salat. 60 g Naturreis 150 ml Wasser ½ Mango 1 Paprikaschote 1 rote Zwiebel 1 Chilischote 2 El Sesamöl ½ Limette 1 Handvoll Koriandergrün Kokosflocken nach Belieben Salz Pfeffer

Na dve porcie potrebujeme:300 g kuracích pŕs 6 PL sójovej omáčky tamari1 PL trstinového cukru 1 limetku v biokvalite 1 čili papričku 2 PL kokosového oleja Na karí omáčku: 150 g mandľovej pasty 2-4 PL kokosového mlieka 2 ČL karí madras čili paprička podľa chuti Na šalát z ryže natural: 60 g ryže natural 150 ml vody ½ manga 1 papriku 1 červenú cibuľu 1 čili papričku 2 PL sezamového oleja ½ limetky hrsť koriandrovej vňate sušený kokos podľa chuti soľ čierne korenie

Tip: Vhodnou prílohou je edamame, japonská odroda sóje pripravovaná za čerstva. Nájdete ju v špecializovaných obchodoch s potravinami pre ázijskú kuchyňu. Krátko ju blanšírujte v osolenej vode a následne posypte trochou morskej soli.

Príprava:

1. Kuracie prsia na saté špízy nakrájajte pozdĺžne na prúžky. Minimálne pol hodiny marinujte v zmesi sójovej omáčky, trstinového cukru, kôry a šťavy z limetky a nasekanej čili papričky. Následne napichnite na špajle a opekajte na strednom plameni cca 3 minúty z každej strany na kokosovom oleji.
2. Na prípravu omáčky zmiešajte mandľovú pastu s kokosovým mliekom, karí mandras a trochou najemno nasekaného čili. Dochuťte štipkou soli a korenia.
3. Ryžu natural prepláchnite studenou vodou varte vo vode zhruba 30 min. domäkka. Nechajte vychladnúť. Medzitým nakrájajte mango, papriku a červenú cibuľu na drobné kocky. Čili papričku najemno nasekajte.
4. Všetky prísady vmiešajte do uvarenej ryže a pridajte sezamový olej a šťavu z limetky. Dochuťte soľou, čiernym korením, najemno nasekanou koriandrovou vňaťou a sušeným kokosom.

dm Einkaufsliste
Hore
OKViac informácií