Menu

Týchto 5 charakterových vlastností si darujeme sami

Od sebadôvery po schopnosť uvoľniť sa: päť dôležitých charakterových vlastností

Home » Život » Duševné zdravie » Týchto 5 charakterových vlastností si darujeme sami - 01.2021

Už dávno chcete mať viac sebadôvery, životného optimizmu alebo dosiahnuť vnútorný pokoj? Obdarujte samých seba: dosiahnutím týchto charakterových vlastností spôsobíme sami sebe najväčšiu radosť.

Mnoho žien dáva každý deň zo seba to najlepšie. A poznáte ten pocit, že to nestačí. Hovoríme si: nepotrebujeme žiadnu príležitosť ako Vianoce, Veľkú noc alebo vlastné narodeniny na to, aby sme obdarovali samé seba. To, ako môžete rozvíjať charakterové vlastnosti ako sebadôveru alebo tiež životný optimizmus a pomocou nich potom lepšie zvládať niektoré životné krízy, vysvetlí psychoterapeutka Claudia Altmann.

 

5 charakterových vlastností, ktoré chceme darovať sami sebe

  1. Sebadôvera

Kritické myšlienky ako „To sa ti zase nepodarilo“ poznajú mnohí ľudia. „Protihlas, ktorý si želá pokoj, je väčšinou omnoho tichší alebo je potrebné ho ešte vyvinúť“, hovorí Claudia Altmann. Sebavedomie sa dá natrénovať: častejšie si pripomínajte, čo ste urobili super a že to bolo v každom prípade dosť dobré. Čím častejšie budete počas tohto vnútorného rozhovoru voči sebe priateľskí a naučíte sa sami seba milovať, tým viac budete v seba veriť.

  1. Uvoľnenie

Ženy chcú byť často uvoľnenejšie, väčšinou im však v ceste stojí perfekcionizmus. Trik je v tom, byť spokojnejší sám so sebou. Na to sa hodí pravidlo 80-20: v nejakej určitej situácii popremýšľajte nad tým, koľko percent svojho výkonu ste už splnili. Musí to byť vôbec 100 percent? Všimol by si vôbec niekto, keby ste sa namáhali ešte viac? Ak máte túto škálu pred očami, pomáha vám to ľahšie rozpoznať, že často je menej viac ako dosť.

  1. Starostlivosť o vlastné ja

Ak sa niekto stále pokúša vyhovieť všetkým ľuďom vo svojom okolí, žije príliš navonok. Pritom stráca vlastné vnútorné ja. Preto je dôležité, aby sme sa častejšie pozerali do svojho vnútra a uvedomili si: Čo by som práve teraz chcel? Doprajte tejto otázke priestor a počúvajte svoj vnútorný hlas. Potom pokračujte druhým krokom: Môžem tieto potreby naplniť? „Okrem toho by ste si mali uvedomiť: ak tu chcem byť aj naďalej pre ostatných, musím urobiť niečo aj sám pre seba“, odporúča Claudia Altmann.

  1. Životný optimizmus

Akonáhle si uvedomíte svoje potreby, nájdete samého seba a budete automaticky starostlivejší voči sebe samému. To posilní váš životný optimizmus. Ako na to: v kalendári si označte v týždni časové okno – je jedno, či to bude celý deň alebo pol hodiny. To, čo budete v tom čase robiť, rozhodnete spontánne. Môže to byť prechádzka, návšteva kina, čítanie knihy alebo jednoducho len dobehnutie spánku.

  1. Vnútorný pokoj

Akútny stres? Vyskúšajte nasledujúcu techniku: na niekoľko sekúnd vnímajte zem pod nohami, zapustite korene a zhlboka dýchajte. A spýtajte sa seba samého: Čo teraz potrebujem? Smädí ma? Urobila by mi dobre krátka prechádza vonku? Takto sa opäť naučíte načúvať svojmu telu a budete sa cítiť dobre. Na dlhodobé nadobudnutie vnútorného pokoja sa hodia metódy ako progresívne uvoľnenie svalov alebo cvičenia na imagináciu. Začnite na pár minút snívať o peknom mieste, na ktoré sa v myšlienkach prenesiete.

Hore
OKViac informácií