Jana Hrmová influencerka: dm je hračkárstvo pre dospelé ženy
„... ak dievča bavilo beauty, tak dm-ka to je ako hračkárstvo pre dospelé ženy. Takže keď ma dm-ka oslovila, tak to som mala úplne na top liste spoluprác, ktoré by som kedy chcela mať.“ Vypočujte si podcast so známou slovenskou influencerkou v oblasti beauty Jankou Hrmovou.
Prepis podcastu pre ľudí s oslabením sluchového vnímania a nepočujúcich.
Ahojte, teším sa, že tu môžem byť.
Ja si myslím, že som mala aj šťastie, keď som sa rozhodla danej reality šou zúčastniť, pretože som v tom čase bola pri vzniku sociálnych sietí ako ich poznáme dnes, teda že máme influencerov a reklamné spolupráce. Mám pocit, že keby som šla do šou teraz, tak už mám problém sa v rámci online sveta zastabilizovať.
Tým, že to robím v podstate už dvanásť rokov, tak si myslím, že aj vďaka mne to mali influenceri jednoduchšie. Ja som totiž bola jedna z tých prvých, ktorých narátam možno na jednej – dvoch rukách, ktoré vyšliapali cestu novým influencerom. Ale ako som sa k tomu dostala je, že to prišlo úplne prirodzene. Prihlásila som sa do šou ako každý iný, pridávala som na sociálne siete veci ako každý iný a zrazu ma začalo sledovať viac ľudí. A ja som tam robila to, čo ma bavilo. Bavil ma mejkap, bavila ma krása a ľudia sa ma pýtali na rôzne tipy. Toto bolo úplne prirodzené, robila som to úplne nezištne. Ani som nevedela, že tým raz budem nejako zarábať. Takže si myslím, že aj preto som mala taký úspech. Naozaj to vzniklo z toho, že som robila to, čo ma bavilo.
V podstate to začalo zarábať možno v roku 2016 – 2017. Vtedy boli prvé platené spolupráce, avšak to sa bavíme o dvojciferných sumách, ktoré prišli možno dvakrát za mesiac. Inak bol všetko barter. A kedy ma to už uživilo to bolo okolo roku 2017.
Tie výstupy, ktoré vidíme na sociálnych sieťach dnes, tak sú naozaj veľakrát aj v takej kvalite ako vidíme v televízii. Veľa influencerov si najíma štáby na to, aby natočili nejakú reklamu alebo prípadne nejaký skeč. Keď som začínala ja, tak to bolo všetko veľmi amatérske a aj kvalita tých fotoaparátov a kamier na telefónoch vôbec nebola taká ako je tomu teraz. O nejakých osvetleniach sme ani netušili. Ale mám pocit, že to vtedy ľuďom stačilo. Ani ja som sa vtedy na to nesťažovala. Keby teraz vidím taký content, ako som postovala tých pár rokov dozadu, tak by som normálne nechápala, že ako a prečo sa niekto inšpiroval tou fotkou. Lebo v podstate tam ani nebolo nič vidieť. Ale tak nejako to v tom čase fungovalo.
Najlepšie na tom je to, že je to absolútne prirodzené. Ja do dm-ky reálne chodím každý alebo každý druhý deň, stále sa tam hrabkám. Aj predtým, ako som spolupracovala s dm, tak som milión produktov z dm-ky odporúčala. Je to úplná srdcovka a ten sortiment sa tam stále mení, takže stále je tam čo objavovať.
Keď som robila Youtube, tak som reálne robila osem – deväť hodín denne. Len som sa hrabala v kozmetike, líčila a točila sa. Teraz už menej, ale stále sú dni, kedy sa namaľujem dva aj trikrát denne kvôli buď videu, alebo niečo potrebujem nafotiť s nejakým iným mejkapom. Alebo proste len testujem, vtedy si urobím aj tri mejkapy denne.
Chcela by som sa k tomu vrátiť, lebo mám pocit, že vďaka Youtube dokáže mať influencer oveľa väčšie prepojenie s publikom a mám pocit, že som ho stratila – ako ja s nimi, tak aj oni so mnou. Ale naozaj som potrebovala po tých rokoch načerpať energiu a aj chuť.
Ale je to náročné v tom, že ľudia sú už veľmi zvyknutí na krátky typ contentu. Aj keď som sa pokúšala, nielen ja, ale aj iní youtuberi, vrátiť, tak nám to vydržalo pár videí. Ale keď vidíme, koľko času nám to dalo zabrať a koľko vzhliadnutí tam je oproti tomu, čo bývalo, tak je to trošku demotivujúce. Ale chcem to robiť aj napriek tomu, pretože ma to fakt baví.
Myslím si, že taká rozjasnená pleť. Už nemám tých osemnásť ako keď som začínala, ale tridsať a tá pleť je stále viac vysušená, tak začínam mať rada takú lesklejšiu pleťovku oproti tomu, že som bola úplný zástanca matnej. Takže tá lesklá pleť sa mi teraz páči. Páčia sa mi aj lesklé pery a vlastne všetko lesklé. Veľmi sa mi páči, že sa vracia späť rozjasňovač. Ešte to nie je tak úplne tu, ale verím tomu, že v priebehu nasledujúceho pol roka bude boom a tak ako boli lícenky, tak budú aj rozjasňovače.
Moja ranná rutina je rovnaká ako tá večerná. Ja nestriedam produkty. Umyjem si tvár čističom, dám si termálnu vodu, potom si dám hydratačný toner, hydratačné sérum a krém s tým, že ráno si urobím ešte takú jemnú masáž s ostňovou loptičkou a premasírujem si ešte aj lebku. A trošku si ešte ponaťahujem krk.
To SPF-ko netreba úplne každý deň. V podstate nie v zime. Je tu UV index 0 alebo 1. Ten faktor treba nad 3, takže pokiaľ sa niekto nejde zdržiavať celý deň vonku a naozaj len prebehne do roboty, tak v zime je to podľa mňa zbytočné a netreba to robiť a úplne stačia tie menšie množstvá SPF, ktoré sú v mejkape alebo v primeri, lebo to SPF sa už dáva naozaj všade. Samozrejme, ak si ho niekto chce dávať každý deň, tak úplne v pohode, ale mám pocit, že sa to už niekedy preháňa. Ale potom už, samozrejme, keď je slnečnejšie a v lete, tak to je bez debaty.
Napriek tomu, čo sa týka nejakého ukázania môjho pravého ja na internete, ja stále neberiem moje sociálne siete ako niečo, kde by som za každú cenu mala ukázať ako plačem či seba v nejakom škaredom uhle. Ja to beriem ako moju prácu a nepotrebujem tam ukazovať moje pravé ja, čo sa týka nejakých mojich pocitov. To si nechávam pre moju rodinu.
Napriek tomu, že na tom internete neukazujem zo svojho života všetko, tak nemám pocit, že by som tam nebola ako moje pravé ja. Ak sa niekto rozhodol ukazovať tú autentickosť a hovorí tam o každej svojej myšlienke a pocite, tak je to super. Ja keď mám v správach otázky, že prečo neukazujem viac to, aká som, tak to beriem tak, že ja to ani nechcem ukazovať. To je určené pre môj blízky okruh ľudí a sociálne siete sú miesto, kde som ja v mojej pracovnej pozícii. Ja to vnímam takto.
Tým, že som mala možnosť vyrásť v milujúcom okolí a ešte aj bez tých sociálnych sietí, tak keď vidím na Instagrame ultra krásne baby, tak nemám pocit, že by mi to robilo niečo s mojím sebavedomím. Keď tak ma to len motivuje v tom, čo by som ešte mohla zlepšiť, ale nie do takej miery, že by to bolo chorobné alebo že by som sa extrémne porovnávala. Ale verím tomu, že nová generácia mladých dievčat môže mať s týmto problém, lebo sú tomu vystavované od extrémne mladého veku.
Ale na druhej strane moja generácia bola zas vystavovaná rôznym časopisom, hudobným videám a rôznym americkým celebritám, speváčkam, ktoré boli extrémne chudé a tiež boli vyretušované. Takže v podstate aj my sme boli tomu vystavované, akurát, že teraz je to od rána do večera. Ale nemôžeme tvrdiť, že počas toho ako som napríklad bola dieťa ja, že by som tomu vystavovaná nebola. Bola. A napríklad teraz mám pocit, že je zase lepšie, že sa nepropaguje až taká extrémna štíhlosť ako sa propagovala v čase, keď som bola dieťa.
Určite som sa pozerala do zrkadla, že asi ja taká štíhla nie som, ale nebolo to také, že by som prestala jesť.
Myslím si, že všetky sme si prešli nejakým obdobím, kedy sme nonstop používali filtre. Teraz ho použijem možno dvakrát do mesiaca, kedy sa necítim extrémne pekná a proste chcem stále, aby ten môj profil nejako vyzeral. Ja tam nechcem propagovať tú extrémnu autentickosť a nejaké škaredé zábery, ja to naozaj chcem mať pekné. Tak vtedy si trochu dopomôžem.
Že už to beriem tak, ako to je. Ja sa beriem ako nejaké plátno.
Ja sa snažím nevystavovať sa takým situáciám, že by o mne mohli napísať nejaké médiá. Robím to zámerne. Nechodím ani veľmi do podcastov, nechodím ani na nejaké verejné akcie, lebo zistila som, že mať súkromný život je oveľa lepšie. A je to pre človeka prirodzené.
Človek nie je pripravený čeliť tomu, aby sa vystavoval na oči neviem koľkým státisícom ľudí, aby komentovali to, ako žije alebo ako vyzerá. Takže niekoľko rokov sa už nezúčastňujem žiadnych verejných akcií, kde by boli médiá a to je pre mňa extrémne dobré. No a potom pod mojimi videami a v directoch si tie správy čítam. Ale tak ono je to dobré v tom, že to už sú väčšinou ľudia, ktorí ma roky poznajú a už to berú inak.
Môj priateľ žije napoly v Dubaji, takže tam som bola už asi pätnásťkrát. Tam som si to obľúbila z toho dôvodu, že tam často chodím. Inak milujem európske mestá. Milujem Taliansko, Grécko, tam som bola extrémne veľa krát. Určite by som chcela ísť pozrieť aj nejaké severné krajiny.
Myslím si, že každý influencer túžil mať nejaké svoje produkty. Ja som nad tým veľakrát nie, že uvažovala, ja som na tom reálne pracovala. Vždy na konci som však spolupráce s veľkými značkami na mojich vlastných produktoch odmietla, lebo som si povedala, že čo to prinesie ľuďom. Nič, lebo také produkty už existujú. Nič inovatívne to nie je, lebo neviem či sa ešte niečo inovatívne v rámci beauty dá vymyslieť. Tak som si povedala, že nebudem zahlcovať trh ďalšími produktmi a kašlem na to.
Bola to spolupráca so slovenskou dizajnérkou Dajanou Rodriguez. Ona ma oslovila, že či by som si nechcela urobiť nejakú kabelku. Tým, že ja som milovníčka aj zberateľka kabeliek, mi ihneď napadlo, ako by som chcela, aby tá taška vyzerala. Ja mám rada väčšinou také ženské vzory. Bola to béžová kabelka s čipkou, taká klasická shopperka.
A bola som veľmi prekvapená ako veľmi kontroverzná taká, pre mňa všeobecne ľúbivá, kabelka môže byť. Niekto ju buď úplne miloval, alebo ju nenávidel. Normálne neboli ľudia medzi a to ma prekvapilo. Ja úplne rešpektujem to, že každý má svoj vkus, ale nakoniec si myslím, že to dobre dopadlo.
Ďakujem aj ja. Pekný deň.
Ahojte, vítam vás pri počúvaní nášho ďalšieho dm podcastu. Dnešný podcast bude plný krásy, beauty tipov a inšpirácií, lebo v štúdiu so mnou sedí známa slovenská influencerka Janka Hrmová. Jani, vitaj!
Ahojte, teším sa, že tu môžem byť.
Ty si sa do povedomia verejnosti dostala vďaka reality šou a dnes si jedna z najúspešnejších slovenských influenceriek. Ako ťa doviedol život práve k influencingu?
Ja si myslím, že som mala aj šťastie, keď som sa rozhodla danej reality šou zúčastniť, pretože som v tom čase bola pri vzniku sociálnych sietí ako ich poznáme dnes, teda že máme influencerov a reklamné spolupráce. Mám pocit, že keby som šla do šou teraz, tak už mám problém sa v rámci online sveta zastabilizovať.Tým, že to robím v podstate už dvanásť rokov, tak si myslím, že aj vďaka mne to mali influenceri jednoduchšie. Ja som totiž bola jedna z tých prvých, ktorých narátam možno na jednej – dvoch rukách, ktoré vyšliapali cestu novým influencerom. Ale ako som sa k tomu dostala je, že to prišlo úplne prirodzene. Prihlásila som sa do šou ako každý iný, pridávala som na sociálne siete veci ako každý iný a zrazu ma začalo sledovať viac ľudí. A ja som tam robila to, čo ma bavilo. Bavil ma mejkap, bavila ma krása a ľudia sa ma pýtali na rôzne tipy. Toto bolo úplne prirodzené, robila som to úplne nezištne. Ani som nevedela, že tým raz budem nejako zarábať. Takže si myslím, že aj preto som mala taký úspech. Naozaj to vzniklo z toho, že som robila to, čo ma bavilo.
A kedy sa to pretransformovalo do práce?
V podstate to začalo zarábať možno v roku 2016 – 2017. Vtedy boli prvé platené spolupráce, avšak to sa bavíme o dvojciferných sumách, ktoré prišli možno dvakrát za mesiac. Inak bol všetko barter. A kedy ma to už uživilo to bolo okolo roku 2017.
Ty si spomínala, že si vyšliapala cestu aj ostatným influencerom. Keby si to mala porovnať – aký bol Instagram vtedy, na začiatku influencingu v porovnaní s tým, ako je tomu dnes?
Tie výstupy, ktoré vidíme na sociálnych sieťach dnes, tak sú naozaj veľakrát aj v takej kvalite ako vidíme v televízii. Veľa influencerov si najíma štáby na to, aby natočili nejakú reklamu alebo prípadne nejaký skeč. Keď som začínala ja, tak to bolo všetko veľmi amatérske a aj kvalita tých fotoaparátov a kamier na telefónoch vôbec nebola taká ako je tomu teraz. O nejakých osvetleniach sme ani netušili. Ale mám pocit, že to vtedy ľuďom stačilo. Ani ja som sa vtedy na to nesťažovala. Keby teraz vidím taký content, ako som postovala tých pár rokov dozadu, tak by som normálne nechápala, že ako a prečo sa niekto inšpiroval tou fotkou. Lebo v podstate tam ani nebolo nič vidieť. Ale tak nejako to v tom čase fungovalo.A dnes je to tvoja hlavná náplň práce?
Áno, robím iba Instagram. Ja som robila aj Youtube, ale tým, že Youtube zaberá veľmi veľa času, tak som si povedala, že musím niečo vypustiť, lebo už nechcem nemať žiaden voľný čas. Tak som upustila Youtube a venujem sa len Instagramu.S dm spolupracuješ už od roku 2019, kde prinášaš množstvo beauty tipov, trikov a inšpirácií. Čo ťa baví na tejto spolupráci?
dm spolupráca je, myslím si, že aj pre každú ženu, taká vysnívaná a srdcová, pretože to je reálne miesto, kam chodievame odkedy sme boli malé dievčatká. Keď dievča bavilo beauty, tak dm-ka to je ako hračkárstvo pre dospelé ženy. Takže keď ma dm-ka oslovila, tak to som mala úplne na top liste spoluprác, ktoré by som kedy chcela mať.Najlepšie na tom je to, že je to absolútne prirodzené. Ja do dm-ky reálne chodím každý alebo každý druhý deň, stále sa tam hrabkám. Aj predtým, ako som spolupracovala s dm, tak som milión produktov z dm-ky odporúčala. Je to úplná srdcovka a ten sortiment sa tam stále mení, takže stále je tam čo objavovať.
Podľa čoho vyskladávaš dm obsah?
dm-ka mi buď dá tému, alebo sa riadim tým, čo je momentálne trendy, čo ľudia vyhľadávajú. Či už je to nejaký festivalový mejkap, alebo sa zameriam napríklad na starostlivosť o pleť v zime, keďže vtedy je pleť viac vysušená, alebo predstavujem novinky. Tie témy sa tam hľadajú úplne samé a dokonca niekedy si tému vypýtajú followeri.A ktoré sú tvoje najobľúbenejšie dm produkty?
Tak určite je to Hydro Stay make-up od trend !t up, nové lícenky od trend !t up, hnedá kontúrka od s-he, s-he laky na nechty a potom ešte trend !t up rozjasňovač. To je úplne top. No a potom z tej starostlivosti o telo sú úplne legendárne sprcháče balea. Je to extrémne veľa produktov. Ja mám rada aj jedlo – dm bio. To je podľa mňa vždy minimálne tretina, niekedy až polovica môjho nákupu.Podľa čoho si vyberáš spolupráce? Sú aj nejaké, ktoré odmietaš?
Snažím sa, aby boli tie produkty a značky v súlade s beauty a fashion, a keď tak lifestyle-om, ale snažím sa už mať viac-menej tak sedemdesiat percent len beauty spoluprác, pretože vidím, že na to mi ľudia reagujú najviac a ja im nechcem ukazovať niečo, čo by ich vyslovene nebavilo. Mám pocit, že fashion obsah išiel do úzadia a ľudí už veľmi nebaví. Že už si nakúpili všetko, čo potrebovali a už nepotrebujú vidieť nič. A potom možno ešte nejaké doplnky výživy, ale tých sa snažím mať málo, lebo aj ja ich dosť málo používam.A ktorý je ten typ spoluprác, ktorý by si nechcela mať na svojom Instagrame?
Po prvé v rámci Slovenska je možné, aby sa zaplatilo len niečo, a to sa nebavíme o desiatkach tisíc eur. Alebo napríklad niekedy sú to aj veci, ktoré reálne používam, ale neviem si predstaviť ich promovať. Napríklad ja by som menštruačné nohavičky nepromovala, ale to len preto, že si to neviem predstaviť ako tému. Keď to vidím u báb, tak mi to príde väčšinou také čudné. Ale poviem si, že načo sa budem týrať promom niečoho, čo by buď mojich followerov otravovalo, alebo ja by som sa cítila nekomfortne, keď radšej môžem zobrať spoluprácu, v ktorej sa budem cítiť komfortne a bude sa všetkým páčiť. Tým, že to robím dvanásť rokov, tak ja tam mám na výber z piatich spoluprác denne. Takže si fakt vyberiem to, s čím moje vnútro najviac súladí.Ako si spomínala, chodíš do dm-ky skoro denne a sa tak prehrabávaš v kozmetike. Keď si vyberáš kozmetiku, či už je to dekoratívna alebo pleťová, zohľadňuješ nejako aj ekologický aspekt?
Musím sa priznať, lebo viem, že dm je veľmi zameraná aj na ekológiu, aj na bio, sem som ešte úplne nedospela.Čo ťa na tvojej práci baví najviac?
Najviac ma na nej baví to, že čo majú iné ženy ako hobby a robia to vo voľnom čase, tak ja to robím nonstop ako náplň práce. Ja sa čudujem, že ma to proste ešte po dvanástich rokoch každodenného robenia neprešlo. Stále ma to baví úplne rovnako.
Koľko času tomu venuješ?
Keď som robila Youtube, tak som reálne robila osem – deväť hodín denne. Len som sa hrabala v kozmetike, líčila a točila sa. Teraz už menej, ale stále sú dni, kedy sa namaľujem dva aj trikrát denne kvôli buď videu, alebo niečo potrebujem nafotiť s nejakým iným mejkapom. Alebo proste len testujem, vtedy si urobím aj tri mejkapy denne.
A k Youtube by si sa chcela aj vrátiť alebo si to nadobro uzavrela?
Chcela by som sa k tomu vrátiť, lebo mám pocit, že vďaka Youtube dokáže mať influencer oveľa väčšie prepojenie s publikom a mám pocit, že som ho stratila – ako ja s nimi, tak aj oni so mnou. Ale naozaj som potrebovala po tých rokoch načerpať energiu a aj chuť.Ale je to náročné v tom, že ľudia sú už veľmi zvyknutí na krátky typ contentu. Aj keď som sa pokúšala, nielen ja, ale aj iní youtuberi, vrátiť, tak nám to vydržalo pár videí. Ale keď vidíme, koľko času nám to dalo zabrať a koľko vzhliadnutí tam je oproti tomu, čo bývalo, tak je to trošku demotivujúce. Ale chcem to robiť aj napriek tomu, pretože ma to fakt baví.
Máš aj nejaké nové nápady na obsah?
Ja nerobím nejaké skeče ani žiaden veľmi tvorivý content. Rozprávam sa tam s ľuďmi o kráse, novinkách a o mne.
Nadviažem hneď ďalšou otázkou: Aké sú tvoje aktuálne obľúbené trendy v líčení?
Myslím si, že taká rozjasnená pleť. Už nemám tých osemnásť ako keď som začínala, ale tridsať a tá pleť je stále viac vysušená, tak začínam mať rada takú lesklejšiu pleťovku oproti tomu, že som bola úplný zástanca matnej. Takže tá lesklá pleť sa mi teraz páči. Páčia sa mi aj lesklé pery a vlastne všetko lesklé. Veľmi sa mi páči, že sa vracia späť rozjasňovač. Ešte to nie je tak úplne tu, ale verím tomu, že v priebehu nasledujúceho pol roka bude boom a tak ako boli lícenky, tak budú aj rozjasňovače.Máš radšej výrazné alebo jemné líčenie?
Ja som typ, ktorý nemôže mať úplne nevýrazné líčenie, pretože potom vyzerám ako nenamaľovaná a chorá. Takže ja tam potrebujem trošku toho kontrastu. Ale asi mám radšej jemnejšie líčenie ako som mala rada v roku 2016, kedy sme nosili veľmi hrubé linky, hrubé mihalnice a farebné tiene. Tie preferencie som teda trocha zmenila.
My sa tu veľmi radi, keď sa bavíme o kozmetike, rozprávame aj o rutinách. Aká je tvoja ranná rutina?
Moja ranná rutina je rovnaká ako tá večerná. Ja nestriedam produkty. Umyjem si tvár čističom, dám si termálnu vodu, potom si dám hydratačný toner, hydratačné sérum a krém s tým, že ráno si urobím ešte takú jemnú masáž s ostňovou loptičkou a premasírujem si ešte aj lebku. A trošku si ešte ponaťahujem krk.
Téma ktorá spája alebo aj rozdeľuje – SPF-ko. Používaš ho celoročne?
To SPF-ko netreba úplne každý deň. V podstate nie v zime. Je tu UV index 0 alebo 1. Ten faktor treba nad 3, takže pokiaľ sa niekto nejde zdržiavať celý deň vonku a naozaj len prebehne do roboty, tak v zime je to podľa mňa zbytočné a netreba to robiť a úplne stačia tie menšie množstvá SPF, ktoré sú v mejkape alebo v primeri, lebo to SPF sa už dáva naozaj všade. Samozrejme, ak si ho niekto chce dávať každý deň, tak úplne v pohode, ale mám pocit, že sa to už niekedy preháňa. Ale potom už, samozrejme, keď je slnečnejšie a v lete, tak to je bez debaty.A čo obsahuje tvoja kozmetická taštička, ak takú máš?
Tak ja nikam nechodím, ja robím z domu. Ale keď myslíš, že čo mám v kabelke keď idem von, tak je to vždy kontúrka a lesk na pery. Nič iné nenosím.V aktuálnej dm komunikačnej kampani Moje pravé ja podporuje dm-ko ľudí pri objavovaní seba samých a formovaní svojho života podľa vlastných predstáv a túžob. Byť sám sebou pre mnohých ľudí nie je vždy jednoduché. Čo to pre teba znamená byť sama sebou?
Musím povedať, že pre mňa bolo vždy asi trochu jednoduchšie byť sama sebou, keďže sa neobklopujem veľa ľuďmi. Je to v podstate len moja rodina a možno reálne dvaja – traja moji najbližší ľudia, ktorí viem, že ma akceptujú takú, aká som. A ja som nikdy nemala nejaký problém so sebavedomým alebo sebaláskou. Takže niekedy nerozumiem ľuďom, ktorí si musia stále hovoriť, že sa majú radi. Proste každý máme za sebou nejakú minulosť. Ja som rada, že som mohla vyrastať v milujúcom okolí, kedy sme každý každého tolerovali a každý každého bral takého, aký je.Napriek tomu, čo sa týka nejakého ukázania môjho pravého ja na internete, ja stále neberiem moje sociálne siete ako niečo, kde by som za každú cenu mala ukázať ako plačem či seba v nejakom škaredom uhle. Ja to beriem ako moju prácu a nepotrebujem tam ukazovať moje pravé ja, čo sa týka nejakých mojich pocitov. To si nechávam pre moju rodinu.
Napriek tomu, že na tom internete neukazujem zo svojho života všetko, tak nemám pocit, že by som tam nebola ako moje pravé ja. Ak sa niekto rozhodol ukazovať tú autentickosť a hovorí tam o každej svojej myšlienke a pocite, tak je to super. Ja keď mám v správach otázky, že prečo neukazujem viac to, aká som, tak to beriem tak, že ja to ani nechcem ukazovať. To je určené pre môj blízky okruh ľudí a sociálne siete sú miesto, kde som ja v mojej pracovnej pozícii. Ja to vnímam takto.
Cieľom kampane je aj povzbudiť ľudí, aby prijali svoj zovňajšok. Aká bola tvoja cesta k prijatiu zovňajšku? Vždy si sa mala rada taká, aká si?
Myslím si, že každý má lepšie a horšie dni a každá žena sa aj v rámci mesiaca niekedy vníma krajšie a niekedy menej. Je úplne normálne, keď sa niektorý deň sami sebe nepáčime. Fakt si myslím, že sa netreba presviedčať, že som krásna a milujem sa každý deň, každý deň som najlepšia. Je úplne prirodzené prijať to, že nie každý deň vyzeráme najlepšie a netreba sa presviedčať o opaku. Treba na sebe pracovať, aby sme sa cítili čo najlepšie. Keď sa nepáčime sami sebe, tak v rámci možností a toho, čo je pre nás prirodzené, tak na tom treba pracovať.A ako pracuješ na sebe, keď sa necítiš práve najlepšie?
Venujem viac času skincare, idem von, na prechádzku, viem si zacvičiť, pretože aj to prekrvenie tváre urobí to, že vyzeráte krajšie. Takže ja som zástanca toho, že si treba pomôcť. Nehovorím, že treba chodiť na neviem aké plastické úpravy, pretože tohto absolútne nie som zástancom, ale v rámci toho, čo môžeme zlepšiť, tak treba stále skúšať.A tie dni, keď sa necítiš dobre vo svojej koži, to sú tie dni, kedy nenatáčaš videá?
Natáčam aj tak. Mne už to po tých dvanástich rokoch, kedy ma ľudia videli z každého uhla, namaľovanú či nenamaľovanú, je kvázi jedno a hlavne je to moja práca. Takže niekedy aj termíny nepočkajú a nemôžem si povedať, že tak natočím to o týždeň. Ale vtedy sa naozaj snažím urobiť si buď masáž tváre, aby som aspoň odpuchla a snažím sa trošku lepšie natočiť na tú kameru, z nejakého lepšieho uhla. Ale natáčam tak či tak.
Sociálne siete podstatne viac ako iné médiá formujú pohľad mnohých ľudí na seba samých. Ako vnímaš sociálne médiá ty?
Tým, že som mala možnosť vyrásť v milujúcom okolí a ešte aj bez tých sociálnych sietí, tak keď vidím na Instagrame ultra krásne baby, tak nemám pocit, že by mi to robilo niečo s mojím sebavedomím. Keď tak ma to len motivuje v tom, čo by som ešte mohla zlepšiť, ale nie do takej miery, že by to bolo chorobné alebo že by som sa extrémne porovnávala. Ale verím tomu, že nová generácia mladých dievčat môže mať s týmto problém, lebo sú tomu vystavované od extrémne mladého veku.Ale na druhej strane moja generácia bola zas vystavovaná rôznym časopisom, hudobným videám a rôznym americkým celebritám, speváčkam, ktoré boli extrémne chudé a tiež boli vyretušované. Takže v podstate aj my sme boli tomu vystavované, akurát, že teraz je to od rána do večera. Ale nemôžeme tvrdiť, že počas toho ako som napríklad bola dieťa ja, že by som tomu vystavovaná nebola. Bola. A napríklad teraz mám pocit, že je zase lepšie, že sa nepropaguje až taká extrémna štíhlosť ako sa propagovala v čase, keď som bola dieťa.
Aj ťa tá extrémne štíhlosť vtedy nejako zasiahla v pohľade na seba?
Určite som sa pozerala do zrkadla, že asi ja taká štíhla nie som, ale nebolo to také, že by som prestala jesť.
Aký je tvoj názor na filtre?
Myslím si, že všetky sme si prešli nejakým obdobím, kedy sme nonstop používali filtre. Teraz ho použijem možno dvakrát do mesiaca, kedy sa necítim extrémne pekná a proste chcem stále, aby ten môj profil nejako vyzeral. Ja tam nechcem propagovať tú extrémnu autentickosť a nejaké škaredé zábery, ja to naozaj chcem mať pekné. Tak vtedy si trochu dopomôžem.Ako ty vnímaš krásu? Čo je to podľa teba krása?
Krása je pre mňa určite aj zovňajšok, ale tým nemyslím dokonalé črty. Stačí, keď je ten človek upravený. Hlavne veľa urobí, keď sa usmieva a ide z neho dobrá energia. Ja to vidím aj na sebe, že keď vidím niekoho úplne krásneho a je nepríjemný, tak si človek viac začne všímať jeho nedostatky a začne ho vidieť oveľa škaredšieho ako v skutočnosti je. A potom niekto, kto svojím úsmevom rozžiari celú miestnosť, tak zrazu vyzerá krajší a človek má aj vnútorný pocit, že ho chce vo svojej hlave fyzicky okrásnieť. Základ je to, aké má vyžarovanie – či je pozitívne, alebo je proste zdutý a nepríjemný.Ako vnímaš svoju krásu?
Ja mám podľa mňa úplne posunutý pohľad na to, ako vyzerám, lebo ja sa vidím každý deň, nonstop. Buď v zrkadle, alebo v telefóne, keď strihám videá. Ja už seba ani nevnímam tak, že sa zameriavam na tú krásu, ale neviem to úplne vysvetliť. Keď sa niekto posledných dvanásť rokov minimálne polovicu alebo trištvrtinu zo svojho dňa pozerá na seba, tak to vníma tak trošku inak.
A ako je to inak?
Že už to beriem tak, ako to je. Ja sa beriem ako nejaké plátno.To znamená, že si k sebe viac kritická alebo práve naopak?
Už to až tak neriešim. Ja to napríklad vidím aj na svojich kamoškách, že sa odfotíme a ja, pokiaľ tam nemám „jedno oko zavreté“, tak neriešim, ako tam vyzerám. Ale moje kamošky by sa chceli odfotiť aj štyridsaťpäťkrát, aby to bolo čo najviac dokonalé. A mne to už je jedno.Okrem krásy sa potrebujeme starať o to moje pravé ja aj skrze tú psychickú stránku. Ako sa staráš o svoje psychické zdravie ty?
Mám veľmi malý okruh ľudí. Sú to ľudia, ktorí mi dávajú pozitívnu energiu a ktorých, keď sa opýtam na nejakú radu, tak je to to, čo si naozaj zoberiem k srdcu. Neobklopujem sa teda toxickými ľuďmi, nevšímam si negatívne správy na sociálnych sieťach, pretože verím tomu, že keď niekto stále čerpá len tú negativitu, tak sa to odrazí nielen na jeho vnútri, ale aj na jeho zovňajšku. A potom sa snažím chodiť na prechádzky a žiť si vo svojej bubline. Podľa mňa je to veľmi dôležité.A aká je tá tvoja bublinka?
Moja bublinka je moja rodina a moja práca.V tvojej práci určite čelíš za tých dvanásť rokov rôznym komentárom. Ako si sa s týmto vysporiadala ty?
Mám pocit, že keď som pred tými dvanástimi rokmi začínala, najmä v čase reality šou, tak tie komentáre a ten nátlak, aký bol, to si dnešní influenceri nevedia predstaviť. To bol proste masaker. Teraz je tomu tak, že pokiaľ neurobíte nejakú blbosť a neprestrelíte to, tak máte v podstate kľud. Možno prídu jeden, dva negatívne komentáre, ale tak to je úplne normálne.Ako si sa vtedy vysporiadala s tým, čo si označila ako masaker?
To boli veľmi zlé komentáre a v reálnom živote, keď som bola vonku, tak to boli aj rôzne invektívy. Neostalo to len na internete. Nebolo to až také zlé, určite ma to trochu trápilo, ale našťastie som nikdy nedostatkom sebavedomia netrpela a vždy som okolo seba mala ľudí, čo ma extrémne podporovali a stáli za mnou. Takže nejako som to pár rokov pretrpela a už je to úplne v poriadku.
A prišiel aj moment, že si tie komentáre prestala čítať?
Ja sa snažím nevystavovať sa takým situáciám, že by o mne mohli napísať nejaké médiá. Robím to zámerne. Nechodím ani veľmi do podcastov, nechodím ani na nejaké verejné akcie, lebo zistila som, že mať súkromný život je oveľa lepšie. A je to pre človeka prirodzené.Človek nie je pripravený čeliť tomu, aby sa vystavoval na oči neviem koľkým státisícom ľudí, aby komentovali to, ako žije alebo ako vyzerá. Takže niekoľko rokov sa už nezúčastňujem žiadnych verejných akcií, kde by boli médiá a to je pre mňa extrémne dobré. No a potom pod mojimi videami a v directoch si tie správy čítam. Ale tak ono je to dobré v tom, že to už sú väčšinou ľudia, ktorí ma roky poznajú a už to berú inak.
Máš pocit, že tvoji fanúšikovia sú prajní?
Tým, že ja to robím v podstate ako beauty magazín a nedávam tam až tak veľa zo svojho života, tak oni tam nemajú moc čo komentovať. Jedine, že by sa im nepáčil nejaký produkt, ktorý prezentujem, tak to tam môžu napísať. Ale reálne nemajú na mňa čo negatívne povedať.V našom podcaste máme zázračného škriatka a pýtam sa hostí zázračné otázky. Keby ti škriatok povedal, že ti dá akúkoľvek spoluprácu akú len chceš – aká by to bola?
Tak to by bola určite nejaká s cestovaním. Jednu takú už mám a bolo to super, len to bol týždenný výlet, po ktorom som prišla domov a týždeň a pol spala dvanásť hodín denne. Také vyčerpávajúce to bolo. Takže rada by som mala nejakú cestovnú spoluprácu, že by som išla s frajerom niekam na dovolenku a tam by som si trošku aj oddýchla.A kam by to bolo?
Chceli by sme ísť do Japonska, ale nebránila by som sa ani nejakému Havaju alebo možno ešte niečo niekde v Ázii. Rada cestujem a teraz som mala taký rok pauzu, kedy som bola v podstate len na jednom mieste. Takže teraz tento rok si dávam za úlohu, že toho chcem viac pocestovať, lebo potom by som možno už aj chcela nejaký rodinný život. Takže to chcem stihnúť ešte predtým.
Ktoré sú tvoje obľúbené destinácie?
Môj priateľ žije napoly v Dubaji, takže tam som bola už asi pätnásťkrát. Tam som si to obľúbila z toho dôvodu, že tam často chodím. Inak milujem európske mestá. Milujem Taliansko, Grécko, tam som bola extrémne veľa krát. Určite by som chcela ísť pozrieť aj nejaké severné krajiny.
A máš aj nejaký pracovný sen?
Myslím si, že každý influencer túžil mať nejaké svoje produkty. Ja som nad tým veľakrát nie, že uvažovala, ja som na tom reálne pracovala. Vždy na konci som však spolupráce s veľkými značkami na mojich vlastných produktoch odmietla, lebo som si povedala, že čo to prinesie ľuďom. Nič, lebo také produkty už existujú. Nič inovatívne to nie je, lebo neviem či sa ešte niečo inovatívne v rámci beauty dá vymyslieť. Tak som si povedala, že nebudem zahlcovať trh ďalšími produktmi a kašlem na to.Čiže to bol sen, od ktorého si ustúpila?
Áno. Keď som to tie prvá razy odmietla tak som si hovorila, že však mala som to vyskúšať, a teda mať tie svoje vlastné produkty. Ale teraz to už ani neľutujem. Keď raz prídem na niečo inovatívne, čo tu na trhu chýba, tak to veľmi rada prinesiem, ale inak sa mi zdá úplne zbytočné zahlcovať trh ďalšími produktmi.
Ty si minulý rok mala zaujímavú spoluprácu, kedy si si vytvorila dizajn kabelky. Čo to bolo za spoluprácu?
Bola to spolupráca so slovenskou dizajnérkou Dajanou Rodriguez. Ona ma oslovila, že či by som si nechcela urobiť nejakú kabelku. Tým, že ja som milovníčka aj zberateľka kabeliek, mi ihneď napadlo, ako by som chcela, aby tá taška vyzerala. Ja mám rada väčšinou také ženské vzory. Bola to béžová kabelka s čipkou, taká klasická shopperka.A bola som veľmi prekvapená ako veľmi kontroverzná taká, pre mňa všeobecne ľúbivá, kabelka môže byť. Niekto ju buď úplne miloval, alebo ju nenávidel. Normálne neboli ľudia medzi a to ma prekvapilo. Ja úplne rešpektujem to, že každý má svoj vkus, ale nakoniec si myslím, že to dobre dopadlo.